سیمان البرز افزایش سرمایه 150درصدی داد

گروه بورس- علیرضا باغانی: مجمع عمومی به طور فوق‌العاده شرکت سیمان البرز (سهامی عام) به منظور تصویب افزایش سرمایه این شرکت چهارشنبه در تالار سپیده تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، در این جلسه که‌با حضور ۰۹/۵۴درصد از صاحبان سهام سیمان البرز رسمیت یافت، مهدی شاد در نقش رییس جلسه ایفای نقش می‌کردند، حسین مهرنجات و احمد بنی اسدی نیز ناظران مجمع بودند، مجیدرضا محسنی نیز دبیری این جلسه را عهده‌دار بود.

بنابراین گزارش، در مجمع فوق‌العاده سیمان البرز، پس از قرائت گزارش توجیهی افزایش سرمایه، حاضران با افزایش سرمایه شرکت از ۱۰۰ به ۲۵۰میلیارد ریال موافقت کردند.

این افزایش سرمایه به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز جهت اجرای فاز اول پروژه برای تولید سیمان خاکستری از طریق سایش کلینکر و با ظرفیت ۸۵۸ هزار تن در سال انجام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی سیمان البرز قرار است از محل آورده نقدی سهامداران محقق شود.

همچنین این افزایش سرمایه از طریق صدور سهام جدید و بدون تغییر در مبلغ اسمی سهام صورت خواهد گرفت، به گونه‌ای که بعد از افزایش سرمایه، سرمایه شرکت به ۲۵۰میلیون سهم هزار ریالی به طور کامل پرداخت شده، معادل ۲۵۰میلیارد ریال خواهد رسید.

گزارش خبرنگار ما حاکی از آن است که سیمان البرز پیش‌بینی کرده است، در اواخر سال ۱۳۸۶ فاز اول پروژه با ظرفیت ۸۵۸هزار تن در سال به بهره‌برداری برسد. از سویی دیگر کل سرمایه‌گذاری مورد نیاز از سوی این شرکت ۴۴۱میلیارد ریال برآورده شده است.

شرکت سیمان البرز (سهامی عام) که در حال حاضر به عنوان یک گروه معتبر تخصصی صنعت کلان سیمان در سطح کشور و خاورمیانه مطرح است متشکل از ۶ شرکت تولیدی، معدنی، تخصصی، مهندسان مشاور، صنعتی و ماشین‌سازی خاص صنعت سیمان، مجتمع فرهنگی ورزشی در کشور است. شرکت در حال حاضر با سرمایه‌ای به میزان ۱۰۰میلیارد ریال و حدود ۱۴هزار نفر سهامدار به صورت شرکت سهامی عام در سطح کشور مشغول فعالیت تولیدی و صنعتی است و براساس مجوز وزارت صنایع اقدام به احداث کارخانه سیمان به ظرفیت ۵۰۰۰ تن در روز با دو خط تولیدی در شهرستان گرمسار استان سمنان به فاصله ۱۲۶ کیلومتری تهران کرده که خط اول سیمان پوزولانی به ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز با توجه به خرید ماشین‌آلات از شرکت‌های H&B و IBAU و POLYSIUS آلمان، CCC سوئیس و CAMC چین و ورود قسمتی از ماشین‌آلات خط تولید به محل اجرای پروژه، در اواخر سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری خواهد رسید. در مجموع پیشرفت فیزیکی فاز یک خط تولید سیمان پوزولانی در حال حاضر حدود ۳۸درصد است.