گروه بورس - پیش‌بینی فروش شرکت گروه صنعتی بوتان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «لبوتان» فروش امسال خود را مبلغ ۶۱۲میلیارد و ۸۰۴میلیون ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که فروش حسابرسی شده سال قبل مبلغ ۵۰۹میلیارد و ۴۹۳میلیون ریال بود.

این شرکت در بهار امسال ۱۶درصد از پیش‌بینی فروش خود را پوشش داد.

این شرکت درآمد هر سهم برای سال‌مالی منتهی به۲۹ اسفندماه امسال را با سرمایه ۱۱۴میلیارد ریال مبلغ ۷۲ریال پیش‌بینی کرده است. هیات‌مدیره «لبوتان» در نظر دارد تقسیم مبلغ ۳۶ریال برای هر سهم (معادل ۵۰درصد) را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.شرکت دلایل عمده عدم‌‌تحقق پیش‌بینی‌ها در بهار امسال را، فصلی بودن فروش، ثابت بودن برخی هزینه‌ها به‌رغم فصلی بودن فروش، افزایش بهای مواد اولیه اصلی شامل اقلام مسی، برنجی و آلومینیومی به عنوان مهم‌ترین مواد اولیه مورد مصرف در آبگرمکن اعلام کرده است.

این شرکت در سایر پیش‌بینی‌های سال‌ جاری در مقایسه با سال‌مالی قبل به ترتیب در زمینه بهای تمام‌شده کالای فروش رفته با ۲۷درصد افزایش، سود عملیاتی با ده درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات با ۱۵درصد کاهش مواجه است.