گروه بورس- هیات‌مدیره سیمان فارس و خوزستان در نظر دارد تقسیم 95درصد سود سال مالی 85 را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «سفارس» پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به پایان آبان‌ماه سال را با سرمایه دو‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال مبلغ ۵۱۷ریال اعلام کرده است. این پیش‌بینی تا پایان دوره نه ماه منتهی به پایان مرداد‌ماه امسال معادل ۵۶درصد پوشش داده شده است. این در حالی است که شرکت در سایر پیش‌بینی‌های امسال مانند سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها با تحقق پیش‌بینی به میزان ۷۸درصد مواجه است.
پیش‌بینی عملکرد «سفارس» برای سال مالی منتهی به پایان آبان‌ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها دو‌درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 28درصد کاهش، سود عملیاتی 8درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 9درصد کاهش نشان می‌دهد.
این شرکت اعلام کرده است که برنامه افزایش سرمایه به میزان ۴۵درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، از سوی شرکت در دست بررسی است.
«سفارس» در پرتفوی خود تا پایان مرداد‌ماه امسال شاهد افزایش قیمت بازار به بهای تمام شده به مبلغ سه‌هزار و 100میلیارد و 974میلیون ریال بود. این رشد 217درصدی از تغییرات قیمتی سهام شرکت‌های بورسی از جمله صنایع سیمان غرب، سیمان خزر، سیمان بهبهان، سیمان بجنورد، سیمان دورود، سیمان مازندران، سیمان خاش، فارسیت اهواز، کارخانه فارسیت دورود، سیمان فارس و سیمان سفید نیریز حاصل شد.