گروه بورس- پیش‌بینی درآمد هر سهم فرآوری مواد معدنی ایران برای امسال با 347ریال افزایش به طور خالص مبلغ شش‌هزار و 920ریال اعلام شده است.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در تیر‌ماه امسال با ۱۶میلیارد ریال سرمایه، سود هر سهم سال مالی ۸۵ را مبلغ ۶هزار و ۵۸۳ریال پیش‌بینی کرده بود. «فرآور» در اطلاعیه خود تاکید کرده است که به‌رغم عدم تعدیل با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم جزئیات پیش‌بینی عملکرد سالانه تغییر کرده است.
شرکت دلایل آن را عمدتا افزایش مبلغ فروش ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات، کاهش بهای تمام شده محصولات ناشی از خرید خاک به جای کنسانتره و افزایش هزینه‌های سربار ناشی از افزایش هزینه‌ تعمیرات به جهت استفاده مستقیم از خاک معدنی و افزایش هزینه برق مصرفی و مصرف آند و کاتد اعلام کرده است. همچنین هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 5هزار و 190ریال به ازای هر سهم (معادل 75درصد) از سود پیش‌بینی شده سال 85 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت قبلا پیشنهاد تقسیم سود را مبلغ 5هزار و 150ریال (78درصد سود) اعلام کرده بود.
فرآوری مواد معدنی توانست در پایان دوره ۴ ماه منتهی به تیرماه با تحقق دو‌هزار و ۴۰۹ریال سود به ازای هر سهم معادل ۳۵درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد «فرآور» برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 78درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 121درصد افزایش، سود عملیاتی 14درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 33درصد افزایش داشته است.
بنابراین گزارش یکصد هکتار از زمین‌های جوار کارخانه با توافق اولیه و تنظیم قولنامه به شرکت تولید روی ایران به قیمت توافقی کارشناس رسمی دادگستری در حال واگذاری است. قیمت مورد معامله و تاثیر آن بر برآورد درآمد هر سهم پس از اخذ نظر کارشناس رسمی اعلام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تاثیر عمده‌ای بر برآورد درآمد هر سهم نخواهد داشت.