گروه بورس - همایون دارابی: بورس اوراق بهادار روز گذشته تحت‌تاثیر انتشار خبرهای اولیه‌ای مربوط به ابطال معامله بانک پارسیان قرار گرفت. در معاملات دیروز انتشار خبر ابطال معامله سهام بانک پارسیان با شگفتی معامله‌گران مواجه شد. این مساله به سرعت بانک پارسیان را تحت‌تاثیر روانی این مساله قرار داد و نزدیک به ۵میلیون سهم این شرکت در صف فروش قرار گرفت. از سوی دیگر بازگشایی نمادهای خودرویی نیز به ویژه در دو نماد چرخشگر و مهرکام پارس که به دلیل انجام این معامله رشد چشمگیری را پیش از توقف شاهد بودند، متاثر خواهد کرد. در این میان احتمالا کمترین تاثیر را ایران‌خودرو و محور خودرو خواهند داشت، چرا که عملا رشدی را تجربه نکردند. از سوی دیگر ایران‌خودرو با فروش خط تولید پیکان به کشور سودان وضعیت بهتری را شاهد است. ایران‌خودرو همچنین با عرضه قریب‌الوقوع سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو مواجه است. همچنین نرخی از معامله‌گران عمده تلاش‌هایی را برای کنترل بازار از جمله در نمادهایی مانند تراکتورسازی، ایران و سرمایه‌گذاری مسکن در بازار انجام دادند که با کنترل عرضه‌ها در نماد تراکتورسازی زیرمجموعه‌های این شرکت از جمله موتورسازان نیز دیروز شرایط بهتری را شاهد بودند. در شرایط کنونی به‌رغم تلاش معامله‌گران به نظر می‌رسد بازار در نبود گروه پیشرو، شرایط توام با رکود خود را ادامه دهد. در بازار دیروز در گروه ساختمانی سه نماد سرمایه‌گذاری ساختمان، مسکن و ساختمان اصفهان با معاملات مناسبی مواجه بودند. سرمایه‌گذاری ساختمان دیروز تحت‌تاثیر نزدیکی معامله عمده این شرکت با صف خرید بالای ۲۰میلیون سهم مواجه شد.

در گروه پتروشیمی، ضعف کلی روند معاملات و نزدیکی موعد اعلام گزارش‌های ۶ماه سبب شده است تا از عرضه‌های سهامداران عمده در بازار کاسته شود. در گروه واسطه‌گری مالی، ابطال معامله بانک پارسیان علاوه‌بر این نماد دیگر نمادهای بانکی را نیز متاثر ساخته است.

در گروه شیمیایی معامله عمده روز شنبه در نماد سموم علف‌کش سبب شده است تا این نماد با رشد قیمتی مواجه شود. در گروه فلزی نیز کالسیمین با ارائه گزارش EPS با احتمال بازگشایی نماد در روز جاری (سه‌شنبه) مواجه است. این بازگشایی که توام با ارائه حق‌تقدم‌های افزایش سرمایه شرکت صورت خواهد گرفت، احتمالا شرایط مناسبی را شاهد خواهد بود. بازگشایی نماد کالسیمین همچنین احتمالا با انتشار گزارش بورس در مورد وضعیت کلی صنعت روی و احساس نگرانی در مورد تشکیل حباب قیمتی همراه خواهد بود.