فسخ یک معامله در بازار

گروه بورس- علیرضا باغانی: فسخ معامله ۸/۲۸درصد از سهام بانک پارسیان متعلق به ایران‌خودرو، دیروز بازار سهام را به شدت تحت‌تاثیر خود قرار داد.روز گذشته، فسخ معامله مزبور موجب شد تا ۵میلیون سهم پارسیان در صف فروش قرار گیرد.پارسیان همچنین ۳واحد بر روی شاخص اثر منفی گذاشت و شاخص کل بورس روز گذشته فقط ۹۷/۳واحد رشد داشت. پتروشیمی خارک، سرمایه‌گذاری بانک ملی، ساختمان ایران و سیمان صوفیان هم بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص داشتند و بعد از بانک پارسیان، سایپا و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات هم بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشتند. دلایلی برای رشد قیمتی «وبانک»

گفته‌های بازار: درباره «وبانک» نیز گفته می‌شود که پرتفوی این شرکت تحت‌تاثیر افزایش احتمالی قیمت سیمان و سهم‌هایی چون «شاراک» و «صدرا» افزایش خواهد یافت.سهامداران این شرکت به نظر می‌رسد کمی هم اغراق می‌کنند، از رشد قیمتی «وبانک» تا ۳۴۰۰ریال صحبت می‌کنند.

شنیده‌های ما: مدیران مالی شرکت اظهار کردند که شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی برخی از املاک خود از جمله ساختمان برج‌ بهشهر خود را فروخته و در حال شناسایی سود آنها است. همچنین قیمت سهام از موارد یاد شده (افزایش احتمالی قیمت سیمان و سهام پتروشیمی اراک و صدرا) تاثیر خواهد پذیرفت، اما همواره، قیمت یک سهم را بازار تعیین خواهد کرد.

چند پروژه مهم در «ثامان»

گفته‌های بازار: از سامان‌گستر اصفهان در بازار سهام از چند پروژه به عنوان عواملی برای رشد قیمت سهم «ثامان» سخن گفته می‌شود.

گفته می‌شود، پروژه ۵۰۰ واحد مسکونی آرمان در نیمه دوم امسال توسط این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین می‌گویند، سامان‌گستر در آفریقا (اوگاندا) فعالیت‌های ساختمانی محدودی را آغاز کرده است. بورس‌بازان تالار شیشه ای از احتمال بهره‌برداری از پروژه جهان‌نما در نیمه دوم امسال خبر می‌دهد. این پروژه ۷۸هزار متر‌مربعی که مدت‌ها با میراث فرهنگی درگیر بود، قرار است امسال به بهره‌برداری برسد.با این وصف فعالان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند، سهم «ثامان» در هفته‌های آینده رشد قیمتی قابل توجهی داشته باشد.

شنیده‌های ما: شرکت پروژه‌های مزبور را تایید می‌کند. اما برای رشد قیمت، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مهم‌تر از هرچیز است.

۵۰ریال افزایش عایدی «وساخت»

گفته‌های بازار: درباره «وساخت» گفته می‌شود از محل فروش آبادگران به صبا تامین ۵۰ریال عایدی بر روی هر سهم پیش‌بینی می‌شود. گفته می‌شود، ساختمان ایران سهام آبادگران که در قیمت ۱۵۰۰ریال خریداری شده است را در دو بلوک به قیمت ۲۴۳۰ و ۲۶۹۰ریال به صبا تامین فروخته است.

شنیده‌های ما: اما باز هم نتوانستیم که با شرکت تماس موفقی داشته باشیم. پیش این نیز شرکت درباره شایعه تعدیل مثبت، پاسخی نداده بود.