گروه بورس- شرکت سیمان فارس طی دوره نه ماه منتهی به پایان خردادماه امسال با 75درصد پوشش، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت سیمان فارس درآمد هرسهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه امسال با سرمایه ۴۰میلیارد ریال مبلغ ۲هزار و ۱۱۰ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره یاد شده مبلغ یک‌هزار و ۶۶۸ریال از این پیش‌بینی را به تحقق رساند. این در حالی است که پیش‌بینی سود سال‌جاری «سفار» در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل با ۲۳درصد افزایش مواجه است. هیات‌مدیره «سفار» در نظر دارد در مجمع امسال، تقسیم ۱۰۰درصد سود سال مالی ۸۵ را پس از کسورات قانونی پیشنهاد دهد.
این شرکت تا پایان بهار امسال مبلغ 186میلیارد و 275میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد. پیش‌بینی فروش سالانه شرکت برابر 258میلیارد و 141میلیون ریال است که 72درصد آن پوشش داده شد. «سفار» در سایر پیش‌بینی‌های سال مالی منتهی به شهریورماه امسال در مقایسه با سال مالی گذشته به ترتیب فروش با 18درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با 21درصد افزایش، سود عملیاتی با 37درصد افزایش روبه‌رو است. همچنین شرکت سیمان فارس طرح احداث آسیاب 92 تنی با مبلغ سرمایه‌گذاری 80میلیارد ریالی را به پایان رسانده است. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ 14 شهریورماه امسال سال مالی شرکت از 31/06 به 29/12 تغییر پیدا کرد و اولین دوره آن از مهرماه 85 آغاز و در پایان اسفندماه 85 خاتمه می‌یابد.