گروه رایانه دیروز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

گروه بورس- روز گذشته گروه رایانه رتبه نخست بیشترین ارزش معاملات سهام بورس را کسب کرد. به گزارش خبرنگار ما، تعداد سه‌میلیون و ۶۷۹هزار و ۱۳۵سهم این گروه به ارزش ۲۰میلیارد و ۹۴۹میلیون ریال دادوستد شد. در گروه رایانه ایران‌ارقام بیشترین ارزش ریالی را به خود اختصاص داد.

۴۷نفر سهامدار، سهام دو شرکت حاضر در این گروه را در ۷۲دفعه طی روز گذشته در جریان گردش معاملات قرار دادند. خدمات انفورماتیک با قیمت ده‌هزار و ۹۳ریال و نوسان ۹۹ریال نسبت به روز قبل معاملاتی مورد توجه ۱۲نفر سهامدار بود.

آخرین سرمایه خدمات انفورماتیک بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال است. P/E موزون گروه رایانه برابر ۴۹/۶مرتبه است.

پس از گروه رایانه بیشترین ارزش معاملات سهام به گروه کانی غیرفلزی با مجموع سهام ۱۹شرکت حاضر در آن اختصاص داشت. نمادهای پربازده این گروه در روز گذشته، سیمان شاهرود، فارسیت دورود، چینی ایران و کاشی پارس بودند. در این گروه تعداد چهارمیلیون و ۶۳هزار و ۵۰۹سهم به ارزش ۱۷میلیارد و ۲۲۴میلیون ریال در ۳۳۱ دفعه دادوستد شد.

پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم سیمان فارس و خوزستان شناخته شد.

براین اساس تعداد بیش از ۲میلیون سهم سیمان فارس و خوزستان به ارزش ۷میلیارد و ۷۳میلیون ریال از سوی ۶۲ نفر سهامدار معامله شد. دیروز همچنین دادوستد ۲میلیون و ۹۷۳هزار و ۶۴۳ سهم گروه مواد و محصولات شیمیایی و کسب ارزش ریالی معادل ۱۵میلیارد و ۴۲۴میلیون ریال، این گروه را در جایگاه سوم بیشترین ارزش معامله گروه‌ها جای داد.

روز گذشته بالاترین ارزش معاملات در گروه محصولات شیمیایی را پتروشیمی آبادان به دست آورد.

تعداد ۵۶۰هزار سهم «شپترو» توسط ۴۵ نفر سهامدار در جریان معاملات بورس به قیمت یک هزار و ۳۲۲ ریال دادوستد شد.

کربن ایران، داروسازی کوثر، داروسازی سبحان، کارخانجات داروپخش و ... پس از شپترو بیشترین ارزش معاملات گروه را کسب کردند. پرطرفدارترین سهام گروه یاد شده کربن ایران بود. تعداد سهام معامله شده از این شرکت معادل رقم ۷۲۳هزار و ۲۳ سهم و به ارزش یک میلیارد و ۴۶۷میلیون ریال در روز گذشته بود.

پس از این گروه، دیروز گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ارزشی معادل ۱۳میلیارد و ۳۹۱میلیون ریال از نظر ارزش معاملات در جایگاه چهارم در میان سایر گروه‌ها ایستاد. از نظر بازدهی سهام سرمایه‌گذاری مسکن بیشترین میزان را معادل ۹۹/۱درصد دارا بود.

ساختمان اصفهان، «وتوس»، توسعه فارس، سخت آژند و سرمایه‌گذاری شاهد پربازده‌ترین سهام گروه املاک و مستغلات بودند. در حالی که سامان‌گستر اصفهان پرطرفدارترین سهام این گروه در روز گذشته بود، سرمایه‌گذاری شاهد گران‌ترین سهم گروه مستغلات شناخته شد. سهام هشت شرکت گروه یاد شده از سوی ۳۸۲ نفر سهامدار در یک هزار و ۱۰۸ مرتبه دادوستد شد. P/E میانگین موزون گروه املاک و مستغلات برابر ۸/۸ مرتبه و ارزش بازار گروه ۱۴میلیارد و ۵۱۴میلیون ریال است.