سنا- رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ارزش سهام واگذار شده دولت به بخش خصوصی در فاصله سال‌های ۸۰ تا پایان سال ۹۰ در مجموع به ۱۱۴۹ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال رسیده است. محمد‌رحیم احمدوند، با اشاره به رشد سه هزار و ۱۲۰ درصدی ارزش واگذاری‌های دولت در فاصله سال‌های ۸۸ تا ۹۰ نسبت به قبل از سال ۸۴ اظهارکرد: در عین حال مطابق آمارهای موجود ارزش سهام واگذار شده در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۰ نسبت به واگذاری‌های صورت گرفته در دولت قبلی رشدی معادل دو هزار و ۳۷۴ درصد را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۸/۳ درصد از ارزش واگذاری‌ها از سال ۸۴ تاکنون صورت گرفته است، تصریح کرد: تنها ۷/۱ درصد از ارزش واگذاری‌ها مربوط با سال‌های قبل از ۸۴ است.

احمدوند در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد شرکت‌های واگذار شده از سال ۸۴ تاکنون اظهار کرد: در دولت نهم بالغ بر ۲۴۳ شرکت و در دولت دهم بالغ بر ۳۵۶ شرکت واگذار شده است. این در حالی است که شرکت‌های واگذار شده تا سال ۸۴ بالغ بر ۲۲۸ شرکت برآورد می‌شد به این ترتیب مشخص است که طی ۶ سال بالغ بر ۵۹۹ شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.

رییس سازمان خصوصی سازی از رشد ۵۶ درصدی تعداد شرکت‌های واگذار شده در دولت دهم نسبت به قبل خبر داد و گفت: از حیث تعداد شرکت‌های واگذار شده در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۸ هم شاهد رشد ۷ درصدی بوده‌ایم.

رییس سازمان خصوصی سازی درآمد دولت از محل واگذاری‌ها را مد نظر قرار داد و با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا ۹۰ بالغ بر ۱۳۵ هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال به خزانه واریز شده است، اظهار کرد: میزان ارزش واریز به خزانه در دولت نهم برابر ۲۴ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال و در دولت دهم برابر ۱۱۱ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال بوده است.

وی به مقایسه درآمد کسب شده توسط دولت از محل واگذاری‌ها اشاره و اظهار کرد: در حالی ارزش مبالغ واریزی به خزانه در دولت فعلی به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که مطابق آمارها ارزش مبالغ واریزی به خزانه تا قبل از سال ۸۴ بالغ بر ۶ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

احمدوند تصریح کرد: با مقایسه این ارقام متوجه می‌شویم که ارزش واگذاری‌های صورت گرفته در دولت نهم نسبت به قبل رشد ۲۸۳ درصدی و در در دولت دهم رشد یک هزار و ۶۳۹ درصدی را تجربه کرده است.