سنا- نایب‌رییس شرکت بورس اوراق‌بهادار تهران گفت: ورود شرکت مخابرات به بورس علاوه بر رونق بازار سرمایه، سودآوری این شرکت را افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، نصر‌ا... برزنی اظهار داشت: ورود سهام شرکت مخابرات به بورس، باعث انتفاع مردم، هم‌ ترازی این صنعت با پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، رشد چند برابری و افزایش بازدهی این شرکت می‌شود. برزنی خاطرنشان کرد: به طور حتم خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، تنوع و افزایش حجم فعالیت‌ها را در بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.

برزنی ادامه داد: در صورت توافق سازمان بورس اوراق‌بهادار و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر تبدیل سهام به‌ اوراق بهادار با تضمین بازدهی قابل قبول و سوددهی بیشتر از بانک‌ها (همچون اوراق مشارکت)، پیشنهاد نگهداری ودایع و تبدیل آن‌ها به‌ اوراق بهادار را با قابلیت بالای تبدیل به پول ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هنوز اجرای این طرح قطعی نشده است، گفت: در تمام دنیا مطالبات یا بدهی‌ها به‌ اوراق بهادار قابل معامله در بورس به عنوان کرد پس‌اندازی با بازدهی بیشتر از سپرده‌های بانکی و قابلیت تبدیل به پول در کوتاه‌ترین زمان ‌ممکن ‌است. برزنی پشتوانه اوراق مشارکت شرکت مخابرات را «ودایع مردم» عنوان کرد و درخصوص عملیاتی شدن آن افزود: امکان عملیاتی شدن این موضوع و تبدیل دارایی‌ها به اوراق بهادار قابل معامله در بورس وجود دارد، زیرا در حال حاضر طراحی و انتشار اوراق جدید به «صنعت مهندسی مالی» تبدیل شدن است.