گروه بورس- سود خالص موتورسازان تراکتورسازی ایران در پایان سال مالی ۸۵ در مقایسه با سال مالی قبل از ۴۶درصد افزایش برخوردار است.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، سود خالص موتورسازان تراکتورسازی در سال مالی ۸۵ معادل ۷۴میلیارد و ۷۶۱میلیون ریال بود. براساس صورت‌های مالی موتورسازان در سال مالی مورد گزارش، سود ناخالص و سود قابل تخصیص این شرکت در سال مالی ۸۵ هم به ترتیب ۱۴۵۴۱۴میلیون ریال و ۹۲۷۷۲میلیون ریال است.

همچنین موتورسازان در این سال دارای ۸۶میلیارد و ۲۹۳میلیون ریال سود عملیاتی بود.

بنابراین اطلاعات مانده اول سال، موتورسازان ۶/۸میلیارد ریال بود که با ۳/۳میلیاردی ایجاد شده طی سال به مبلغ ۱۲میلیارد ریال رسیده است.

برخی از فعالیت‌های در جریان تکمیل موتورسازان تراکتورسازی در سال ۸۵ شامل پروژه ماشین‌آلات (خط‌ رنگ و دستگاه‌های تولیدی)، مرکز تحقیقات موتورهای دیزلی، ساختمان‌سازی سری ۱۰۰۰، ساختمان بخارخانه، پروژه دیناموتور تحقیقات، پروژه نصب و راه‌اندازی است که جمعا به مبلغ ۳/۱۷میلیارد ریال است.

کارهای سرمایه‌ای در جریان تکمیل از محل هزینه‌های انجام یافته برای پروژه‌های سرمایه‌ای است که قبل از تکمیل و بهره‌برداری در این حساب نگهداری می‌شود. بعد از تکمیل به حساب‌های مربوطه انتقال می‌یابد و در سال ۱۳۸۶ قسمت عمده‌ای از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.