گروه بورس - شرکت نوش مازندران ۷۳درصد از سود سال‌مالی ۸۶ را میان سهامداران خود تقسیم می‌کند. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، هیات مدیره شرکت «غنوش» در نظر دارد مبلغ شش میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال (معادل ۱۵۰ریال به ازای هر سهم) از سود سال ۸۶ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

این شرکت برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۶، درآمد هر سهم را با سرمایه ۵۰میلیارد ریال مبلغ ۲۰۵ریال پیش‌بینی

کرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی مزبور را با سرمایه ۴۵میلیارد ریال در اسفندماه ۸۵، مبلغ ۲۲۸ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل، افزایش سرمایه است.

در حالی که «غنوش» تمام پیش‌بینی‌های سال‌مالی ۸۵ را با ۱۰۰ پوشش نسبت به بودجه محقق کرده است، پیش‌بینی‌های سال ۸۶ را در مقایسه با سال قبل به ترتیب فروش یک‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته سه‌درصد کاهش، سود عملیاتی ۳۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است، در محاسبه مبلغ مالیات سود عملکرد سال‌های مالی ۸۳ و ۸۴، معافیت ناشی از افزایش سرمایه (موضوع ماده ۳ آیین‌نامه اجرای ماده ۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور) لحاظ شده است.

مطابق این ماده قانونی، افزایش سرمایه شرکت که طی چهار سال پس از تصویب این قانون (۲۶/۰۵/۸۲) ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها صورت پذیرفته و به موجب اسناد و مدارک، پرداخت آن احراز شود، طی پنج سال از اولین سال‌مالی افزایش سرمایه و هر سال به میزان ۲۰درصد افزایش سرمایه پرداخت‌شده از درآمد مشمول مالیات ابرازی شرکت کسر می‌شود.