مهر علیزاده: قیمت«شاهد» در بازار سهام کشف شد

گروه بورس- علیرضا باغانی: گردهمایی دو روزه تخصصی، آموزشی شرکت ذخیره شاهد روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار ما، پورحاج رضایی مدیرعامل شرکت ذخیره شاهد در جمع نمایندگان استانی این شرکت گفت: نمایندگان شرکت ذخیره شاهد باید علاوه بر داشتن ویژگی‌های ارزشمدارانه پدران شهیدشان، به لحاظ اخلاقی، رفتاری و اعتقادی به گونه‌ای رفتار کنند تا ترویج‌کننده اهداف آنها باشند.

به گفته وی، از دیگر ویژگی‌های نمایندگان این شرکت آشنایی با مفاهیم اولیه بورس و بازار سرمایه، اشراف کامل به فعالیت‌های اقتصادی بخش سرمایه‌پذیر شرکت شاهد، تسلط کامل به بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.وی افزود: نمایندگان استانی باید برای اعضای موسسه اندوخته شاهد نقش مشاوری امین را ایفا کنند، تا پس از ارائه مشاوره‌های لازم اعضای شرکت بتوانند در رابطه با سهام خود بهترین تصمیم را بگیرند.

پورحاج رضایی، در رابطه با برنامه‌های سال‌جاری شرکت ذخیره شاهد گفت: راه‌اندازی سایت شرکت به آدرس

www.zakhireh.co.ir، راه‌اندازی تلفن گویای شرکت، انتشار دستورالعمل‌های اطلاع‌رسانی، سفرهای استانی و راه‌اندازی پروژه پرونده الکترونیکی را از جمله برنامه‌ای این شرکت در سال‌جاری عنوان کرد.

وی در رابطه با نحوه پرداخت سود و فروش سهام اعضای موسسه اندوخته شاهد گفت: در حال حاضر پرداخت سود به اعضا با سرعت انجام می‌شود و فروش واحدهای سهمی با رعایت ضوابط شرکت در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.محسن مهرعلیزاده مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد نیز در جمع نمایندگان استانی ذخیره شاهد گفت: موسسه اندوخته شاهد از نوع صندوق‌های مالی بین‌المللی تحت عنوان صندوق مشترک سرمایه‌گذاری open-End است، بدان معنی که محدودیتی در سرمایه‌گذاری خود قائل نیست.

به گفته وی،‌ موسسه اندوخته شاهد شرکتی است که به صورت سهامی خاص اداره می‌شود، اما سهامداران متعددی دارد که درواقع اولین باری است که چنین شرکتی در کشور تاسیس شده است.

وی افزود: ۱۲۳هزار فرزند شهید عضو موسسه اندوخته شاهد هستند که درواقع سهامدار شرکت محسوب می‌شوند. از سویی دیگر این موسسه شرکتی را تحت عنوان سرمایه‌گذاری شاهد وارد بورس کرده که ۱۸درصد سهام آن در بورس عرضه شده است و فرزندان شهدا نیز به صورت غیرمستقیم سهامدار این شرکت محسوب می‌شوند، اما در ذخیره شاهد فقط عضویت دارند.

وی به نمایندگان استانی شرکت توصیه کرد به عنوان نماینده ذخیره شاهد مدافع منافع فرزندان شهدا باشند و با درک صحیح از بازار سرمایه کشور نسبت به نحوه خرید و فروش سهام شرکت اقدام کنند.

وی در پاسخ به پرسشی که ورود سرمایه‌گذاری شاهد در بازارچه ضرورتی داشت، گفت: با این اقدام قیمت واقعی سهام شرکت شاهد در بازار کشف شده و سهام این شرکت به صورت واقعی‌تر خرید و فروش می‌شود.

شرکت ذخیره شاهد کار رسیدگی به امور سهام ۱۲۳هزار نفر از فرزندان شهدا را در سراسر کشور بر عهده دارد.

دنیای اقتصاد با مدیرعامل سرمایه‌گذاری شاهد و مدیرعامل صندوق ذخیره شاهد گفت‌وگویی انجام داده که به زودی منتشر خواهد شد.