«د عبید» ۵۰۰ریال سود به هر سهم اختصاص داد

گروه بورس- عملکرد سالانه لابراتورهای دکتر عبیدی در مجمع عمومی این شرکت تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته جلسه مجمع عمومی عادی سالانه لابراتورهای دکتر عبیدی با حضور بیش از ۷۰درصد سهامداران، اعضای هیات مدیره و بازرس قانونی برگزار شد. در این جلسه که به ریاست مهندس برادران قاسمی، نظارت خانم‌ها دکتر جلیل‌فر و دکتر ورهام برگزار شد، عملکرد سالانه این شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مهندس برادران قاسمی در این جلسه با اشاره به سوابق و عملکرد شرکت یاد شده در صنعت داروی کشور از تولید اقلام جدید دارویی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های جدید خبر داد.

وی در پاسخ به یکی از سهامداران که پیشنهاد تولید دارو خارج از طرح ژنریک و با نام‌های تجارتی را داد گفت: سال گذشته این شرکت به دلیل تغییر برچسب شربت اکسپکتورانت با کاهش فروش این محصول مواجه شد، زیرا مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت را با برچسب‌های قدیمی می‌شناسند. بنابراین کوچک‌ترین تغییر در نحوه عرضه محصولات، این شرکت را با مشکل مواجه می‌سازد.

در این جلسه خانم دکتر جلیل‌فر نیز از تولید داروهای دفع چربی‌های زاید بدن در این شرکت خبر داد و گفت: به دلیل کاهش تحرک بدنی افراد جامعه و شیوع پدیده چاقی مفرط، این دارو می‌تواند در بازارهای داخلی و خارجی با استقبال خوبی روبه‌رو شود.

رییس مجمع در این جلسه در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: لابراتوارهای دکتر عبیدی همه ساله، افزایش سرمایه را در برنامه‌های کاری خود دارد، اما امسال به دلیل تغییر شرایط و ضوابط سازمان بورس، ابتدا باید طرح‌های توجیهی آماده و ارائه شود، سپس سازمان بورس پس از بررسی‌های لازم موافقت خود را اعلام کند که این موضوع در آینده نزدیک به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

این جلسه با تصویب صورت‌های مالی و اختصاص ۵۰۰ریال سود به ازای هر سهم به اتفاق آرا به پایان رسید.

خودداری مپنا از اطلاع‌رسانی در آستانه عرضه

شرکت تجهیزات نیروگاهی ایران (مپنا) روز گذشته از ورود نمایندگان رسانه‌ها به مجمع خودداری کرد.

این شرکت به خبرنگاران گفت که فعلا از اطلاع‌رسانی معذور است و نمی‌تواند به هیچ خبرنگاری اجازه ورود به مجمع و رویت صورت‌های مالی را بدهد. این در حالی است که بازار تشنه اطلاعات مربوط به گروه مپنا برای تصمیم‌گیری درباره خرید سهام این شرکت است.

سهام مپنا در سال گذشته با قیمت ۲۵۰تومان از سوی سازمان خصوصی‌سازی عرضه شد که به دلیل عدم استقبال بازار، عرضه این سهم لغو و قرار شد که سهام گروه مپنا با یک بازنگری در قیمت در سال ۸۶ عرضه شود.

تقسیم ۳۰۰۰ریال سود در مجمع سیمان اصفهان

تقسیم مبلغ ۳۰۰تومان به ازای هر سهم به تصویب مجمع عمومی عادی سالانه رسید.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع این شرکت با حضور اکثر سهامداران روز یکشنبه در اصفهان برگزار شد.

ریاست این مجمع را مهرداد رومی برعهده داشت و محمد رضا رفیعی و عباس شیخ ابومسعودی ناظران مجمع بودند. همچنین علیرضا عابدی‌زاده دبیر مجمع بود.

در این مجمع مهندس حسین صبوخانیان، مدیر عامل سیمان اصفهان به ارائه گزارش عملکرد هیات‌مدیره شرکت سیمان اصفهان در سال ۸۵پرداخت. وی گفت: سیمان اصفهان در سال ۸۵ توانست به بالاترین رکورد تولید کلینکر و تولید و تحویل سیمان در تاریخ فعالیت خود دست یابد.

مهندس صبوخانیان در ادامه با اشاره به افزایش ۷/۳درصدی درآمد حاصل از فروش سیمان اصفهان در سال ۸۵ افزود: درآمد حاصل از فروش سیمان اصفهان در سال ۸۵ با توجه به افزایش ۷/۲درصدی مقدار فروش شرکت نسبت به سال قبل، به مبلغ ۱۲میلیارد و ۸۱۷میلیون ریال رسید.

مدیر عامل سیمان اصفهان یادآور شد: این شرکت در سال ۸۵ واحد سیمان نمونه کشور از لحاظ تنوع محصولات شد. همچنین انجام پروژه‌های تعمیراتی و راه‌اندازی بخش‌های تحقیقاتی از دیگر اقدامات انجام شده شرکت در این سال بود.

بنابر این گزارش پیشنهاد هیات‌مدیره سیمان اصفهان برای تقسیم سود مبلغ ۱۶۰تومان معادل ۷۰درصد سود پیش‌بینی شده بود. این در حالی است که بر اساس تصمیم مجمع، با اختصاص مبلغی از محل سود انباشته، سیمان اصفهان توانست از محل سود سال ۸۵ و سود انباشته در مجموع مبلغ ۳۰۰تومان سود نقدی برای هر سهم تقسیم کند.

سرمایه‌گذاری سایپا ۱۵ تومان سود داد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری سایپا روز گذشته با حضور اکثر سهامداران برگزار شد. ریاست مجمع سرمایه‌گذاری سایپا را دکتر علی ثقفی بر عهده داشت و ناظران مجمع نیز مهندس احمد قلعه‌بانی و روشنی مقدم بودند. همچنین محمد حیدری دبیر مجمع بود.

در این مجمع مدیران شرکت به ارائه عملکرد شرکت در سال مالی ۸۵ پرداختند.

پیش‌بینی درآمد هر سهم سرمایه‌گذاری سایپا در سال مالی ۸۵ مبلغ ۱۶۷ریال بود که سهامداران با تقسیم مبلغ ۱۵تومان به ازای هر سهم موافقت کردند.

سهامداران فرآورده‌های نسوز ۲۰۰ریال سود گرفتند

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرآورده‌های نسوز مقرر شد میان صاحبان سهام ۲۰۰ریال سود تقسیم شود.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرآورده‌های نسوز با حضور ۶۲درصد از سهامداران رسمیت یافت. در این مجمع سود خالصی که به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام گردیده بود، مبلغ ۳۷۸ریال عنوان شد که از این رقم ۲۶۵ریال آن محقق شده است.

بر اساس تصمیم مجمع مزبور، سود تصویبی به ازای هر سهم ۲۰۰ریال تعیین شد و مابقی آن برای اندوخته قانونی نزد شرکت باقی ماند.

ریاست مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرآورده‌های نسوز را علیرضا شایانی بر عهده داشت.

آقایان حسینی سهی و حبیبی ناظران جلسه بودند و کیوان فرد مدیر مالی شرکت به عنوان دبیرجلسه، مجمع را برگزار کردند.

پاداش هیات مدیره ۲۵۰هزار تومان و حق حضور اعضای غیرموظف ۲۷۰تومان تعیین شد.

ملی شیمی کشاورز سود تقسیم نکرد

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ملی شیمی کشاورز سودی تقسیم نشد.

به گزارش خبرنگار ما، در جلسه مزبور به علت زیان‌ده بودن شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۵، مبلغی را برای تقسیم سود پیشنهاد نکرد.

در این جلسه صورت‌های مالی این شرکت مورد تصویب قرار گرفتند و روزنامه رسمی شرکت‌ همانند سال‌های قبل اطلاعات باقی ماند.