گروه بورس- سود عملیاتی شرکت سرمایه‌گذاری نیرو برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۱۴۰درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «ونیرو» عملکرد سال مالی مزبور را در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به این ترتیب اعلام کرده است: سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۶درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۱۵میلیارد و ۹۰۶میلیون ریال افزایش، سود حاصل از سایر فعالیت‌ها ۵۳درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۷۵درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، درآمد هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری نیرو برای سال مالی مزبور با سرمایه ۲۴۰میلیارد ریال مبلغ ۱۸۰ریال به طور خالص (پس از کسر مالیات) پیش‌بینی شده است.

هیات‌مدیره «ونیرو» در نظر دارد تقسیم ۸۰درصد سود خالص سال مالی ۸۶ را به مجمع عموی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

همچنین براساس اطلاعات دریافتی، براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۵ شهریورماه ۸۴ افزایش سرمایه از مبلغ ۲۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۳۶۰میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل مطالبات آورده نقدی سهامداران در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفته است. همچنین در این اطلاعیه آمده است مبلغ ۹میلیارد و ۶۱۰میلیون ریال از سود سال مالی ۸۵ (معادل ۳۹درصد به ازای هر سهم مبلغ ۴۰ریال) ناشی از درآمدهای متفرقه، عمدتا بابت فروش ساختمان است. سود حاصل از سایر فعالیت‌های برای سال مالی مزبور به مبلغ ۱۵میلیارد و ۹۳میلیون ریال عمدتا شامل مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۶میلیون ریال سود مشارکت (سود ناشی از تاخیر در وصول طلب از شرکت مهاب قدس) و مبلغ ۳میلیارد و ۱۲۷میلیون ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در اوراق مشارکت است.