گل گهر 90درصد سود تحقق یافته خود را تقسیم کرد

علیرضا باغانی

گروه بورس- شرکت سنگ آهن گل گهر (سهامی عام) روز گذشته در تهران مجمع عمومی عادی سالانه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع «کگل» با حضور ۵/۹۳درصد از سهامداران رسمیت یافت و اردشیر سعد محمدی ریاست جلسه را عهده‌دار شد.

بنابر این گزارش، ناظران این مجمع مهندس مرتضی علی اکبری و محمدرضا رستمی بودند و محمود زیدآبادی هم دبیری مجمع را بر عهده داشت.

در این جلسه دکتر محمد مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل سنگ آهن گل‌گهر به قرائت گزارش هیات‌مدیره پرداخت و از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت سخن گفت: وی، توسعه و بهینه‌سازی منابع انسانی، کاهش قیمت تمام شده محصول، افزایش سودآوری و حضور در بازارهای داخلی و صادراتی را از جمله اهداف و برنامه‌های هیات مدیره این شرکت عنوان کرد.

دکتر سمیعی‌نژاد تسریع در زمان نصب و راه‌اندازی پروژه‌های طرح توسعه، پیگیری و اخذ مجوزهای منابع جدید معدنی جهت استفاده بهینه‌ از سرمایه‌گذاری‌های موجود و آتی و طولانی‌تر شدن عمر شرکت را از دیگر اهداف و برنامه‌های هیات‌مدیره گل گهر بیان کرد.

پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره از سوی مدیرعامل و گزارش حسابرس از سوی بازرس قانونی، سهامداران «کگل» صورت‌های مالی و ترازنامه شرکت را مورد تصویب خود قرار دادند، ضمن اینکه مقرر شد ۹۰درصد سود تحقق یافته یعنی به ازای هر سهم یک‌هزار و ۴۸۰ریال سود بین سهامداران تقسیم شود.

شایان ذکر است که دکتر محمد مسعود سمیعی‌نژاد که به تازگی مدیریت عاملی شرکت سنگ آهن گل گهر را بر عهده گرفته، پیش از این مدیرعامل شرکت سیمان ارومیه بود و در زمان تصدی این سمت کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشته است.