گروه بورس - شرکت البرزدارو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۶ را تعدیل کرد.بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناظران اوراق‌بهادار، شرکت «دالبر» درآمد هر سهم برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۶ با سرمایه ۴۸میلیارد ریال را مبلغ ۹۷۱ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که به دلیل افزایش نرخ فروش برخی از محصولات، کاهش هزینه‌های مالی به سبب نقدینگی و افزایش سرمایه، تعدیل یادشده برای درآمد هر سهم «دالبر» صورت گرفت. این شرکت در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۸۵، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ دو هزار و ۴۸۲ریال اعلام کرده بود.

شرکت در خصوص وضعیت طرح‌های عمده در دست اجرا اعلام کرده است که طرح سرنگ پرکنی جزیی از طرح آمپول‌سازی بوده و در واقع یک پروژه واحد با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۲میلیارد ریال، هزینه‌های انجام‌شده تاکنون مبلغ ۱۰میلیارد ریال و ۳۱درصد پیشرفت کار محسوب می‌شود که تاریخ بهره‌برداری از آن سال ۱۳۸۷ می‌باشد.

همچنین «دالبر» اعلام کرده است، طرح‌های احداث ساختمان جدید آمپول‌سازی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵میلیارد‌ریال و خرید و نصب ماشین‌آلات سرنگ پرکنی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۷میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام‌شده تا آن تاریخ به ترتیب مبلغ ۴میلیارد ریال و ۶۰۰میلیون ریال می‌باشد و طرح آمپول‌سازی ۲۷درصد پیشرفت کار داشته و برخی از ماشین‌آلات طرح سرنگ پرکنی در مرحله گشایش اعتبار بوده و ۴درصد پیشرفت کار دارد و زمان بهره‌برداری طرح‌ها آخر سال ۱۳۸۶ می‌باشد که شرکت‌ علت تعویق در بهره‌برداری را ارائه پیشنهاد جدید در خصوص نوع کاربری پروژه و انجام بررسی‌های لازم در این خصوص اعلام کرده است.

هیات‌مدیره این شرکت تصمیم دارد ۹۴درصد سود سالانه را برای تقسیم میان سهامداران خود به مجمع سال‌مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۸۶ سرمایه شرکت از مبلغ ۱۶میلیارد ریال به مبلغ ۴۸میلیارد ریال (معادل ۲۰۰درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است. پیش‌بینی عملکرد «دالبر» برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۴درصد افزایش نشان می‌دهد.