تولید و فروش «معدنی املاح ایران» افزایش یافت

شرکت معدنی املاح ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده پودر سولفات سدیم در خاورمیانه و یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان نمک یددار تصفیه شده تبلور مجدد با نام تجاری تابان در کشور است. فعالیت اجرایی شرکت از سال ۱۳۶۴ شروع شده است. این شرکت با احداث سه واحد تولید پودر سولفات سدیم در سال‌های ۷۳ الی ۸۴ و با تولید بیش از ۱۵۰هزار تن پودر سولفات سدیم در سال ۱۳۸۵ گامی اساسی در جهت تامین یکی از مواد اولیه مهم موردنیاز صنایع تولید پودر شوینده کشور برداشته است.

احداث واحد تولید نمک تصفیه شده تبلور مجدد به ظرفیت ۴۰هزار تن در سال ۱۳۸۳ یکی دیگر از فعالیت‌های اساسی شرکت در جهت تامین نمک خوراکی سالم و بهداشتی و مطابق استاندارد روز دنیا برای مصارف خانوار و صنایع غذایی کشور بوده است.

شرکت در سال ۸۵ ضمن بهره‌برداری کامل از طرح توسعه سوم تولید پودر سولفات سدیم در مجتمع اراک، با اتخاذ روش‌های مناسب در جهت افزایش بهره‌وری نیروی کار و سرمایه و کار مداوم ۳۶۵روزه در واحدهای تولیدی، توانسته است به میزان ۴/۴۱درصد افزایش تولید نسبت به سال ۸۴ و ۶/۴۴درصد افزایش فروش نسبت به سال فوق داشته باشد، ضمن اینکه با کاهش هزینه‌های تولیدی سود متناسبی نیز عاید شرکت شده است.