گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال گالوانیزه فجر سپاهان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل 179درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «فجر» درآمد هر سهم امسال را با ۴۲۹میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۱۸ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد گالوانیزه فجر سپاهان برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 37درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 26درصد افزایش و سود عملیاتی 92درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۲۸۶۰۰۰میلیون ریال در ۲۶ فروردین ماه مبلغ ۲۴۲ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش سرمایه و پرداخت بخشی از تسهیلات مالی سررسید شده اعلام کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳۱ میلیاردو ۳۷۶ میلیون ریال است.
همچنین هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 46744میلیون ریال (مبلغ 109ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عموی عادی سالانه سال مالی 86 پیشنهاد کند. شرکت در اطلاعات ارسالی در 26 فروردین اعلام نموده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 7520میلیون ریال (مبلغ 131ریال به ازای هر سهم) با سرمایه 286میلیارد ریال را جهت تقسیم به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد نماید.
شایان ذکر است مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است با توجه به عدم اتمام مراحل اجرایی افزایش سرمایه اخیر، به دارندگان حق تقدم خرید سهام در تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۵ سودی تعلق نخواهد گرفت.
شرکت طرح‌های عمده در دست اجرا شامل طرح آنیلینگ با برآورد سرمایه‌گذاری 90454میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ 41688میلیون ریال با پیشرفت 46درصد و تاریخ بهره‌برداری شهریور 86، طرح اسیدشویی با سرمایه‌گذاری به مبلغ 104892میلیون ریال و هزینه‌های انجام شده به مبلغ 2884میلیون ریال با پیشرفت 10درصد و تاریخ بهره‌برداری پایان سال 86 و طرح سنگ‌زنی با سرمایه‌گذاری به مبلغ 23920میلیون ریال است.
به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۵ اردیبهشت ۸۵ سرمایه شرکت از مبلغ ۲۸۶میلیارد ریال به مبلغ ۴۲۹میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است.