گروه بورس - شاخص کل بورس اوراق‌بهادار متعاقب بازگشایی ۲۲ نماد با ثبت ۴۳واحد افت در معاملات دیروز بازار سرمایه به رقم ۹هزار و ۳۶۹واحد رسید. در معاملات دیروز که به دلیل خرابی سیستم معاملات در میانه بازار برای مدت زمان ۳۰دقیقه زمان معاملات تمدید شده و پایان معاملات به ساعت ۱۳ موکول شد شاخص از ابتدا روند کاهشی را شاهد بود.

افت اولیه نماد ملی مس با تاثیر ۰۲/۳واحد و بازگشایی نماد سیمان قاین با تاثیر ۵۴/۲ و بازگشایی نماد الکتریک خودرو با تاثیر ۶۴/۰واحد به همراه تاثیر منفی ۴۷/۰واحد پتروشیمی اصفهان سبب شد شاخص در ساعت ۱۰ و ۲۵دقیقه ۲۴/۶واحد افت کند.

بازگشایی نماد صدرا با تاثیر منفی ۷/۱۶واحد، قطعات اتومبیل با تاثیر ۰۸/۲واحد، سیمان کرمان با تاثیر منفی ۳/۱واحد و افزایش تاثیر منفی نمادهای الکتریک خودرو شرق به میزان ۴۸/۱واحد و ملی مس با تاثیر ۵۹/۳واحد شاخص را در ساعت ۱۱ و ۱۳دقیقه به ۸۸/۲۹ واحد افت رساند.

این افت با بازگشایی نماد پتروشیمی اراک با تاثیر منفی ۲۱/۳۶واحد و چادرملو با تاثیر منفی ۷۸/۲۰واحد، سیمان دورود با تاثیر منفی ۳۲/۵واحد، سرمایه‌گذاری ملت با تاثیر منفی ۲۱/۵واحد و لاستیک کرمان با تاثیر ۰۸/۲واحد موجب شد تا افت شاخص در ساعت ۱۲ و ۱۳دقیقه به ۱۰۷واحد برسد. در ساعت ۱۲ و ۲۷دقیقه نماد ژعمده یک شاهد دادوستد بلوک ۹۳/۵میلیون سهمی کاربراتورسازی ایران در نرخ ۲هزار و ۶۰۰ریال بود. عرضه این بلوک را کارگزاری بانک کشاورزی بر عهده داشت.

با تمدید ۳۰دقیقه‌ای زمان معاملات افت قیمتی برخی از نمادها افزایش یافت، لاستیک کرمان با ۵/۷واحد افت، صدرا با ۱۹واحد افت و همچنین افت اکثر نمادهای مورد معامله در بازار موجب شدند شاخص در نهایت با ۷/۱۴۳واحد افت به کار خود پایان دهد امری که شاخص را بیش از پیش به کف روانی ۹هزار واحد نزدیک‌تر ساخت.