گروه بورس - شرکت کارخانجات ایران مرینوس پیش‌بینی سود سال مالی ۸۶ را تعدیل کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، ایران مرینوس درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۳۶میلیارد ریال با ۴۴ ریال افزایش مبلغ ۳۴۴ ریال اعلام کرده است.

این در حالی است که در فروردین ماه امسال این پیش‌بینی را مبلغ۳۰۰ ریال به ازای هر سهم اعلام کرده بود که به بازار منعکس نشد.

«نمرینو» دلایل تعدیل را ناشی از گران شدن مواد اولیه (پشم مرینوس) به میزان ۳۵درصد، وضعیت نامطلوب بازار به دلیل واردات منسوجات، کاهش تولید چادر مشکی به دلیل تغییر در نرخ تعرفه واردات، عدم فروش بخشی از دارایی‌های ثابت شرکت و تحریم بانک عامل شرکت برای گشایش اعتبارات خرید مواد اولیه اعلام کرده است. این شرکت تمام پیش‌بینی‌های عملکرد سال مالی ۸۵ را با ۱۰۰درصد پوشش محقق کرده است.

شرکت اعلام کرده است که طرح تولید پارچه‌های سیستم پنبه‌ای و الیاف مصنوعی با سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۲میلیارد و ۳۶۴میلیون ریال در تاریخ ۲۳/۱۲/۸۵ به بهره‌برداری رسیده است.

هیات‌مدیره ایران مرینوس در نظر دارد سرمایه شرکت را حدودا به میزان ۲۹میلیارد ریال از محل اندوخته طرح و توسعه افزایش دهد.

پیش‌بینی عملکرد «نمرینو» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۶ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۵درصد افزایش داشته است.

شرکت دلایل تغییر را ناشی از افزایش نرخ و مقدار فروش و افزایش هزینه‌های تولیدی و مقدار تولید اعلام کرده است.