گروه بورس - کاهش ۸۲درصدی سود پس از کسر مالیات شرکت کارخانجات نساجی بروجرد برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۶ اعلام شد.به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی (حسابرسی نشده) سال مالی قبل فروش با ۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۲۳درصد افزایش و سود عملیاتی با ۴۸درصد کاهش مواجه شده است که شرکت دلایل آن را ناشی از نبود امکان افزایش نرخ فروش متناسب با افزایش هزینه‌ها و افزایش خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی قبل ناشی از افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزدی و اجاره فروشگاه‌های جدید‌الاحداث اعلام کرده است. بنابراین گزارش درآمد هر سهم «نبروج»‌ برای سال مالی ذکر شده با سرمایه ۱۴۸میلیارد و ۲۱۲میلیون ریال مبلغ ۲۱ ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.

شرکت اعلام کرده است افزایش نرخ مالیات سال مالی ۸۶ نسبت به سال قبل به جهت مشمولیت معافیت مالیاتی خطوط ریسندگی و بافندگی تا سال ۸۵ بوده است.

سرمایه شرکت به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲/۲/۸۶ از مبلغ۶۹میلیارد و ۲۱۲میلیون ریال به مبلغ۱۴۸میلیارد و ۲۱۲میلیون ریال (معادل ۱۴/۱۱۴درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است و در این رابطه شرکت اعلام کرده است ثبت افزایش سرمایه قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه امکان‌پذیر نخواهد بود، لذا به حق‌تقدم‌های صادره سود تعلق نخواهد گرفت.

این شرکت به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴/۱۱/۸۲ و هیات‌مدیره مورخ ۲۴/۴/۸۳ اقدام به افزایش سرمایه از مبلغ۶۸میلیارد و۷۶۰میلیون ریال به مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال از محل مطالبات حال‌شده و آورده نقدی سهامداران کرده بود که با توجه به عدم شرکت تمامی سهامداران در افزایش سرمایه، سرمایه شرکت تا مبلغ۶۹میلیارد و۲۱۲میلیون ریال به ثبت رسید.

مطابق اطلاعات دریافتی هیات‌مدیره «نبروج» در نظر دارد تقسیم مبلغ ۶۹۲۱میلیون ریال از سود قابل تقسیم سال مالی ۸۶ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.