فارس- با درخواست شرکت باشکند ترکیه، خط مونتاژ تراکتورهای تولیدی شرکت تراکتورسازی ایران در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه ایجاد می‌شود. تمام هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و ایجاد این خط با سرمایه‌گذاری طرف ترک صورت می‌پذیرد و طی آن سالانه حداقل ۲‌هزار دستگاه تراکتور که قابل افزایش تا پنج‌هزار دستگاه تراکتور می‌باشد، در ترکیه مونتاژ و تولید می‌شود.

معاون صادرات شرکت تراکتورسازی در این خصوص گفت: تراکتورهای ساخت شرکت تراکتورسازی ایران به لحاظ مجهز بودن به موتور استیج ۲ و بهره‌گیری از گیربکس سنکرون مورد توجه شرکت ترکیه‌ای واقع و منجر به عقد قرارداد همکاری گردید.

علیار راستگو مدت قرارداد منعقده را ۱۰ سال اعلام کرد و افزود: براساس قرارداد امضا شده شرکت تراکتورسازی، دانش فنی مونتاژ تراکتور و نیز حق لیسانس استفاده از نام تراکتورهای ITMCO را در اختیار طرف ترک قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت باشکند ترکیه با ۷۵ نمایندگی در نقاط مختلف این کشور برای فروش و خدمات پس از فروش تراکتورهای مونتاژ با آرم ITMCO وارد مذاکره و عقد قرارداد شده و علاقه‌مند است سریعا خط مونتاژ افتتاح و به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی نیاز بازار ترکیه را به تراکتور، سالانه ۴۰‌هزار دستگاه تخمین زد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای بازار این کشور چشم‌انداز فعالیت صادراتی ما به ترکیه، بسیار روشن و امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: شرکت باشکند ترکیه درصدد افزایش میزان تراکتور مونتاژ شده از سالانه ۱۰‌هزار دستگاه به ۱۵‌هزار دستگاه است.

تولیدات تراکتورسازی کاملا ساخت داخل می‌شوند

همچنین مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران در اجتماع کارکنان این شرکت گفت: شرکت تراکتورسازی ایران برنامه ساخت داخل کردن کامل محصولات تولیدی خود را در سال‌جاری پیش‌بینی و پیگیری می‌کند.

محسن عرب باغی افزود: شرایط کنونی کشور اقتضا می‌کند به پیشرفت‌های بیشتری دست یابیم که براین اساس برنامه پیش‌بینی ساخت داخل نمودن صددرصدی محصولات تولیدی را امسال در دستور کار گنجانده‌ایم.

عرب باغی تصریح کرد: موفقیت در بازار تجارت بین‌المللی هدفی است که شرکت تراکتورسازی به آن جامه عمل پوشانده لیکن در سال ۸۶ وظیفه و رسالت‌ ما، حضور با اقتدارتر در جبهه صنعتی و اقتصادی است.

وی یادآور شد: شرکت تراکتورسازی با همراهی و همدلی مدیریت و کارکنان توانست سال ۸۵ را با کامیابی در عرصه تولید، فروش و صادرات محصول سپری کند که این اتفاق با توجه به مشکلات نقدینگی ایجاد شده بیانگر خلق روح یگانگی در سطح شرکت تراکتورسازی است.