گروه بورس- شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران توانست در سال ۸۵ مبلغ ۵۱۴ریال سود به ازای هر سهم محقق کند. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم را در تاریخ‌های ۱۴اسفند ۸۴، ۳مرداد ماه، ۷آذر ماه و ۲۴دی ماه ۸۵ مبلغ ۴۹۱ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل اخیر اعلام نشده است.

«تراک» اعلام کرده که طرح‌های عمده در دست اجرا شامل خرید ماشین‌آلات جدید و ایجاد شبکه جدید کامپیوتری را در دست اجرا دارد.

برآورد سرمایه‌گذاری برای خرید ماشین‌آلات جدید شرکت مبلغ ۱۵میلیارد و ۴میلیون ریال است که تاکنون ۱۰میلیارد و ۴۶۳میلیون ریال آن اجرا شده است. برای اساس با پیشرفت ۷۲درصدی کار زمان بهره‌برداری از این طرح پایان شهریور ماه امسال اعلام شده است.

شرکت برای طرح ایجاد شبکه جدید کامپیوتری نیز که تاکنون یک‌میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال سرمایه‌گذاری برآورد کرده است. این طرح نیز تاکنون ۹۵درصد پیشرفت داشته و پایان نیمه اول امسال به بهره‌برداری می رسد.

هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد ۴۰درصد از سود پیش‌بینی شده سال ۸۵ را به میزان دو میلیارد و ۸۷۶میلیون ریال که به ازای هرسهم مبلغ ۲۱۲ ریال است، برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

این رقم در تاریخ ۲۴دی‌ماه ۸۵ حدود ۵۲درصد از سود پیش‌بینی شده سال مالی ۸۵ و در تاریخ ۷ آذرماه ۸۵ نیز مبلغ ۳میلیارد و ۴۷۱میلیون ریال اعلام شده بود.

شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال به مبلغ ۲۲میلیارد ریال افزایش دهد. مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۸۵ به منظور افزایش سرمایه به علت نرسیدن درصد حضور سهامداران به حد نصاب قانونی تشکیل نشد و برگزاری مجمع به تاریخ دیگری موکول شد.