گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته به‌رغم رشد اولیه در ادامه بازار با فشار جمع‌آوری برخی از صف‌های فروش تا حد ۷/۳ واحد پایین آمد. در بازار دیروز شاخص، آغازی مثبت داشت. تشکیل صف خرید برای نماد ملی مس با تاثیر مثبت ۱۰ واحد موجب شد تا شاخص در کنار تاثیر مثبت یک واحدی باما و تاثیرات منفی ۲۲/۱ واحدی نماد سایپا و تاثیر منفی ۹/۰ واحدی پتروشیمی اصفهان در ساعت ۱۰ به ۵/۸ واحد رشد برسد.

در ساعت ۹ و ۲۸ دقیقه نماد پتروشیمی اصفهان شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۲میلیون سهمی در نرخ ۷هزار و ۱۹۰ ریال بود. این نماد در ساعت ۹ و ۵۲ دقیقه و ۱۰ و ۱۴ دقیقه نیز مجددا دادوستد ۲ بلوک دیگر سهام را به تعداد یک میلیون و ۸۷۵هزار سهم و ۵۰۰هزار سهم در نرخ‌های ۷هزار و ۱۹۰ و ۷هزار و ۱۸۰ ریال دادوستد شد.

در ساعت ۱۰ و ۶ دقیقه نماد سایپا دادوستد یک بلوک ۱۱میلیون سهمی را در نرخ ۷هزار و ۸۸۱ ریال شاهد بود.

در ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه این بار نماد ملی مس جابه‌جایی یک بلوک یک میلیون و ۹۹۹هزار سهمی را در نرخ ۵هزار و ۳۸۵ ریال شاهد بود. ۶ دقیقه بعد مجددا یک بلوک ۹۸۱هزار سهمی ملی مس در نرخ ۵هزار و ۳۴۰ ریال دادوستد شد.

شاخص با توجه به افزایش تاثیر منفی نماد سایپا به ۸۷/۲ واحد، داروسازی جابرابن‌حیان ۵۷/۲ واحد و تاثیر منفی یک واحدی معاملات در درصد منفی پتروشیمی اراک در ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه به ۳/۵ واحد رشد رسید.

عرضه سنگین سهام ملی مس در نیم ساعت پایانی بازار که کاهش تاثیر مثبت این نماد را به همراه داشت در کنار تاثیر منفی ۳۵/۱ واحد جمع‌آوری بخشی از صف فروش ایران‌خودرو دیزل و تاثیر منفی ۸۸/۱ واحدی نماد چادرملو موجب شد، شاخص در انتهای بازار دیروز به رشد ۷/۳ واحدی بسنده کند تا بازار در سومین روز هفته نیز مثبت باقی بماند.