گفته‌های بازار: به‌رغم آنکه مهلت ۷ساله سازمان محیط‌زیست درباره توقف ورق آزبست مردادماه سال‌جاری به پایان می‌رسد، اما نماد فارسیت دورود که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این صنعت است، با این حال مورد توجه معامله گران قرار گرفته است. فارسیت دورود روز گذشته با شایعه تعدیل EPS ۸۶ تا ۵۰۰ریال مواجه بود. شایان ذکر است که سازمان محیط‌زیست تولید ورق آزبستی را ممنوع اعلام کرده، این در حالی است که این صنعت برای ۵۰هزار نفر شغل ایجاد کرده و تاکنون ورق‌های آزبستی تاثیر مخربی بر افرادی که با تولید آن سر و کار دارند، نداشته است.

شنیده‌های ما: با توجه به افزایش قیمت برخی از مواد اولیه احتمال تعدیل مثبت EPS شرکت چندان زیاد نیست و پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت همان ۴۰۲ریال است. ۵EPS ماه پایانی سال ۸۵هم ۲۶۵ریال با توجه به امتیاز معافیت مالی شرکت اعلام شده است.

تعدیل EPS گل گهر

گفته‌های بازار: همزمان با افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی گل گهر شایع شده که این شرکت توانایی تعدیل مثبت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۶ خود را خواهد داشت.

شنیده‌های ما: از گل گهر خبر می‌رسد که افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی قرار است از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران انجام گیرد که زمان برگزاری مجمع مربوط به آن ۲۹ اردیبهشت ماه است.از سوی دیگر احتمال تعدیل مثبت بودجه ۸۶ وجود دارد، اما هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.