مس بی‌پایان

گروه بورس- علیرضا باغانی: همزمان با برگزاری پی‌در‌پی مجامع شرکت‌های بورسی رونق معاملات به تالار شیشه‌ای بازگشته است.

در روز سه شنبه به‌رغم پایان عرضه‌های مس از سوی دولت، باز هم بازار به عرضه سهام «فملی» پرداخت که نتیجه آن ایجاد تعادل در معاملات بود. گویی عرضه‌های مس و تاثیرات مثبت آن در بازار پایانی ندارد.

در پایان معاملات دیروز نماد شرکت خاک چینی ایران، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و نماد گروه صنعتی ملی جهت برگزاری مجمع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه متوقف شدند. افزایش سرمایه نفت بهران

گفته‌های بازار: در بازار دیروز شنیده شد که هیات‌مدیره نفت بهران در جلسه چند روز گذشته خود تصمیم به افزایش ۱۰۰درصدی سرمایه گرفته است.

شنیده‌های ما: شنیده‌های ما حاکی است در جلسه هیات‌مدیره شرکت نفت بهران در خصوص افزایش سرمایه ۷۵درصدی از محل اندوخته‌، صحبت به میان آمده است اما این افزایش سرمایه، منوط به موافقت سازمان بورس است.

چند خبر از نسوزآذر

گفته‌های بازار: در بازار گفته می‌شود که فرآورده‌های نسوزآذر خط تولید خود را از اصفهان به شهرکرد انتقال داده است، با این وصف این شرکت بابت خط تولید خود اجاره‌ای نمی‌پردازد. همچنین می‌گویند که نسوزآذر ۲۰۰تومان به ازای هرسهم سود اندوخته دارد و قرار است از محل این سود سرمایه خود را ۱۰۰درصد افزایش دهد. از سوی دیگر، شایع شده که نسوزآذر ۳۰تومان به ازای هرسهم تقسیم می‌کند.

شنیده‌های ما: شرکت نسوزآذر در‌این‌باره می‌گوید: دفتر مرکزی شرکت به واحد ۳ تولید، واقع در جاده اصفهان- شهرکرد منتقل شده است.

این شرکت افزایش سرمایه یاد شده را تایید کرده و تصمیم دارد ۵۰درصد از EPS اعلام شده را بین سهامداران تقسیم کند.

تغییر سهامداران «تکنو»

گفته‌های بازار: در بازار گفته می‌شود ترکیب سهامداران عمده شرکت تکنوتار تغییر یافته و برخی از سهامداران حقوقی این شرکت سهام خود را واگذار کرده‌اند.

شنیده‌های ما: مدیران شرکت در این زمینه گفته‌اند: شرکت سرمایه‌‌گذاری تجارت و توسعه اقتصاد ایرانیان که یکی از سهامداران عمده تکنوتار بوده از ترکیب سهامداران عمده این شرکت خارج شده و عنوان شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان را برگزیده است و در حال حاضر شرکت خدمات مالی حسیب توس که جزو شرکت‌های زیرمجموعه اقتصاد ایرانیان است و با مالکیت ۱۵درصدی سهام تکنوتار، یکی از سهامداران عمده شرکت محسوب می‌شود.