گروه بورس- درآمد هر سهم شرکت دوده صنعتی پارس برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ماه ۸۵ با سرمایه، ۶۰میلیارد ریال مبلغ ۵۹۶ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است. به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «شدوص» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی مزبور را با سرمایه ۳۰میلیارد ریال در تیر و مهر ماه سال۸۵ مبلغ یک‌هزار و یک و در دی ماه سال ۸۵ مبلغ یک‌هزار و ۹۱ریال و با سرمایه ۶۰میلیارد ریال در اسفند ماه ۸۵ مبلغ ۵۴۵ریال اعلام کرده بود.

هیات‌مدیره شرکت دوده صنعتی پارس تصمیم دارد، ۹۰درصد سود خالص سال ۸۵ را جهت تقسیم میان صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

بنابراین گزارش، عملکرد واقعی سال مالی مزبور نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل فروش با ۳۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۵۴درصد افزایش، سود عملیاتی با ۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۶۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

طرح توسعه فاز۲ با برآورد سرمایه‌گذاری به میزان ۱۵۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و تاکنون مبلغ ۱۷۴۲۹۸میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است ضمنا بهره‌برداری آزمایشی طرح از تاریخ ۱۸ بهمن ۸۵ شروع شده است و از تاریخ ۱۳/۱۲/۸۵ به بهره‌برداری رسیده است. جهت مزید اطلاع، ۳درصد (به ازای هر سهم ۱۷ریال) از سود خالص سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۸۵ ناشی از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری می‌باشد که عمدتا شامل سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مبلغ ۳۶۳۴میلیون ریال و زیان ناشی از کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت به مبلغ ۲۵۸۹میلیون ریال می‌باشد.

مبلغ ۵میلیارد و ۲۸۳میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۸۸ریال) معادل ۱۵درصد سود خالص سال ۸۵ ناشی از درآمدهای متفرقه است و عمدتا شامل سود حاصل از اوراق مشارکت به مبلغ ۲میلیارد و ۳۱۶میلیون ریال و درآمد فروش دارایی ثابت و سایر دارایی‌ها به مبلغ ۲میلیارد و ۷۶۲میلیون ریال است.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های صنایع لاستیکی سهند و کربن ایران به عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت تلقی می‌شود، شرکت در پی کاهش ارزش بازار و در اجرای استانداردهای حسابداری و با نظر هیات کارشناسی اقدام به محاسبه میزان ذخیره لازم از این بابت نموده است. لازم به ذکر است در صورت سود (زیان) میان‌دوره‌ای حسابرسی شده (منتهی به ۳۱/۶/۸۵) مبلغ ۱۶۱۲۲میلیون ریال از بابت ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در تعدیلات سنواتی منظور شده است که باعث کاهش سود انباشته ابتدای سال معادل مبلغ مذکور شده است. سرمایه شرکت به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۴ بهمن ۸۵ و مصوبه جلسه هیات‌مدیره مورخ ۲۵بهمن ۸۵ از مبلغ ۳۰۰۰۰میلیون ریال به مبلغ ۶۰۰۰۰میلیون ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی صاحبان سهام افزایش یافته است.