۴ - صدور سند المثنی: در موارد مفقودی و یا سرقت گواهینامه سهام، پس از مسدودی کد سهامداری، با درخواست سهامدار، سازمان گواهینامه مفقودی را از درجه اعتبار ساقط و گواهینامه المثنی به نام سهامدار صادر می‌کند. ۵ - رفع انسداد از سهام پیدا شده: چنانچه اوراق سهام پیدا شود، سهامدار با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به دفتر حقوقی بورس مراجعه و موضوع پیدا شدن را اعلام می‌کند تا نسبت به رفع انسداد اقدام شود.

۶ - اعلام وضعیت دارایی: سهامدار می‌تواند با در دست داشتن اصل و فتوکپی شناسنامه با مراجعه به دفتر حقوقی بورس از وضعیت دارایی خود مطلع شود. لازم به ذکر است چنانچه فقط تعداد فعلی سهام خود در یک شرکت را بخواهد، بدون هزینه و به صورت حضوری به وی اعلام می‌شود، ولی چنانچه بخواهد از وضعیت دارایی خود در بیش از یک شرکت مطلع شود، با پرداخت هزینه، وضعیت دارایی (تعداد- قیمت- نوع شرکت- جمع کل دارایی)، به صورت کتبی به وی اعلام می‌شود.

۷ - اعلام گردش معاملات سهامدار: سهامدار می‌تواند با مراجعه به دفتر حقوقی بورس از گردش معاملات خود در یک دوره زمانی مطلع شود. دوره زمانی را سهامدار خود تعیین می‌کند. اطلاعات به صورت کتبی در اختیار سهامدار قرار می‌گیرد و حاوی تمام اطلاعات معاملات در یک دوره زمانی مشخص است.

۸ - توقیف و فروش سهام با دستور دادگاه و یا اداره ثبت: در صورتی که سهامدار با حکم دادگاه محکوم به پرداخت وجهی شده باشد با دستور دادگاه سهام سهامدار محکوم شده توسط بورس توقیف می‌شود. در صورت عدم پرداخت بدهی با دستور دادگاه سهام توقیفی فروخته و یا به نام شخص تعیینی از طرف دادگاه می‌شود.همچنین با اجرائیه اداره ثبت سهام توقیف و به فروش می‌رسد.

۹ - انتقال قانونی سهام با دستور مراجع قضایی: در حالت عادی انتقال از شخص الف به شخص ب از طریق سیستم معاملات سازمان بورس مگر با دستور دادگاه به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. در نامه دادگاه باید مشخصات دقیق انتقال دهنده (سهامدار) و انتقال گیرنده قید شده باشد.

۱۰ - اعلام پرتفوی سهامدار با دستور قضایی: هیچ کس نمی‌تواند از سازمان بورس اوراق بهادار وضعیت دارایی شخص دیگری را درخواست کند. ولی با دستور قضایی که حاوی مشخصات دقیق سهامدار باشد پرتفوی سهامدار در اختیار مرجع قضایی قرار داده می‌شود.

۱۱ - مسدودی سهام جهت وثیقه (توثیق سهام): هر سهامداری جهت تضمین و پشتوانه بدهی خود می‌تواند سهامی را که در سازمان بورس دارد به طلبکارش معرفی کند و طلبکار می‌تواند از سازمان بورس درخواست مسدودی سهام سهامدار تا زمان وصول طلب خود را بکند و سازمان براساس مقررات کد معاملاتی سهامدار را مسدود می‌کند.