گروه بورس- مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران روز یکشنبه برگزار شد و «علیرضا عسگری مارانی» به جای «غلامرضا اسلامی بیدگلی» مسوولیت مدیرعامل این شرکت را برعهده گرفت.

به گزارش روابط عمومی «سما»، آقای حسن معتمدی، رییس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در مراسم تودیع دکتر اسلامی بیدگلی، مدیرعامل این شرکت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: ایشان دو سال قبل در شرایطی این مسوولیت را قبول کردند که با توجه به اوضاع بازار سرمایه کشور، شرکت «سما» در شرایط بسیار سختی قرار داشت ولی با تلاش‌های صادقانه و عالمانه خود، سما را از حالت بحرانی به شرایط مناسبی رساندند.

آقای معتمدی گفت: با توجه به اینکه دکتر اسلامی چندین بار استعفا کرده بود لذا هیات‌مدیره به دنبال یافتن فرد مناسبی بود تا بتواند راه ایشان را ادامه دهد که در نهایت با مشورت خود ایشان و بررسی‌های لازم، آقای عسگری مارانی که از مدیران شناخته شده و خوب در بازار سرمایه می‌باشد، برای مدیرعاملی سما انتخاب شد.

آقای معتمدی در مورد برخی اقدامات مهم انجام شده در دوران مدیریت دکتر اسلامی در سما گفت: تدوین برنامه استراتژیک شرکت به صورت مدون و مکتوب، ایجاد اصلاحات در پرتفوی شرکت و اداره هر‌چه بهتر آن، شفاف سازی در صورت‌های مالی و تهیه به موقع آنها به‌رغم سخت‌گیری بازرس شرکت، برگزاری به موقع مجامع، تشکیل کارگزاری شرکت به صورت مستقل، بهبود روابط شرکت با سهامداران و توجه ویژه به سهامداران جزء، ساماندهی وصول مطالبات شرکت و کارآیی بسیار خوب در مدیریت هزینه و جلوگیری از افزایش آن، از جمله دستاوردهای مهم مدیریت دکتر اسلامی در دو سال گذشته در سما بوده است.

مسعود حجاریان، عضو هیات‌مدیره «سما» نیز گفت: آقای عسگری مارانی هم از توانمندی خوبی برخوردار می‌باشد و امیدواریم ایشان نیز بتواند سما را یک پله بالاتر ببرد و با همکاری و مشورت و تحلیل صحیح و به موقع اطلاعات، بتوانیم به تصمیمات بهینه ای برای عملکرد شرکت برسیم و سما به عنوان پیش برنده صنعت سرمایه‌گذاری کشور مطرح باشد.

در این مراسم دکتر اسلامی بیدگلی نیز طی سخنانی اظهار داشت: یکی از سرمایه‌های اصلی این شرکت هیات‌مدیره اندیشمند، مخلص، متعهد و متخصص و مدیران و کارکنان خوب آن هستند و خوشحال هستم که آقای عسگری مارانی که از چهره‌های شاخص و شناخته شده بازار سرمایه است و با بسیاری از مدیران سما نیز ارتباط داشته‌اند، در این مسوولیت قرار می‌گیرند. وی گفت: هم‌اکنون NAV شرکت سما به ارزش دفتری ۱۱۵۰‌ریال و به ارزش روز حداقل ۱۳۰۰‌ریال و به ارزش معاملاتی حداقل ۱۳۵۰‌ریال است.

در این جلسه آقای عسگری مارانی مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران نیز طی سخنانی اظهار داشت: عملکرد مدیریتی دکتر اسلامی یقینا طی یکی دو سال آینده خودش را در قیمت سهام شرکت متبلور خواهد کرد و حاصل زحمات و تلاش‌های ایشان را نشان خواهد داد.

وی گفت: امیدواریم که با همکاری یکدیگر بتوانیم روز به روز نقش و جایگاه سما را در بازار سرمایه کشور ارتقا بخشیم.