«ورنا» بیش از 4میلیارد ریال سود کسب کرد

گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا از فروش سهام متعلق به پرتفوی خود مبلغ ۴میلیارد و ۵۴۸میلیون ریال سود کسب کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت «ورنا» طی دوره یک ماه منتهی به پایان فروردین ماه امسال سهام سه شرکت سایپا، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیر را واگذار کرد.مبلغ واگذاری این تعداد سهام برابر هشت میلیارد و ۴۰۳میلیون ریال اعلام شده است.

در همین دوره این شرکت سهام چهار شرکت پتروشیمی اراک، توسعه صنعتی ایران، زامیاد و ملی مس ایران را به پرتفوی خود افزود.بهای تمام شده و ارزش بازار این چهار سهم به ترتیب برابر پنج میلیارد و ۴۷۴میلیون ریال ۸۶میلیارد و ۸۶۰میلیون ریال بود.ارزش بازار پرتفوی «ورنا» در پایان دوره در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل ۹۲درصد رشد داشت.در این دوره ارزش بازار گروه کانه‌های فلزی نسبت به بهای تمام شده سهام حاضر در این گروه رشد ۱۳۷درصدی را شاهد بود.

این نسبت برای گروه وسایط نقلیه و گروه محصولات شیمیایی هر یک برابر ۱۱۷درصد افزایش و ۷۹درصد افزایش بود.در پرتفوی فروردین ماه «ورنا» سهام شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، پارس خودرو (سهام بورسی) و آپادانا سرام، دمافین، بازرگانی ایدرو، پتروشیمی باختر، تیسا کیش، گسترش انفورماتیک ایران، گسترش، صنعت علوم زیستی و گسترش مواد پیشرفته (سهام غیربورسی) جای داشتند.همچنین سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا طی دوره شش ماه منتهی به پایان اسفند ماه ۸۵ تنها، پنج درصد از پیش‌بینی سود سالانه را پوشش داد. «ورنا» درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۶ را با سرمایه یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریال مبلغ ۵۰۰ ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود طی دوره شش ماه یاد شده برابر ۵۱میلیارد و ۹۲۷میلیون ریال سود کسب کرد.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره در نظر دارد تقسیم معادل ۹۰درصد سود سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۶ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

مطابق برنامه ارائه شده توسط شرکت‌های سایپا و ایران خودرو و در رابطه با تقسیم سود عملکرد سال مالی ۸۵، به ترتیب برآورد توزیع مبلغ ۹۱۵ ریال به ازای هر سهم و ۹۰درصد سود قابل تقسیم می‌باشد.

در این رابطه مفروضات شرکت جهت برآورد سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت سایپا بر مبنای تقسیم مبلغ ۶۲۰ ریال و ایران خودرو مبلغ ۷۵۰ ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته شده است.