گروه بورس- شرکت توسعه ملی سهام پنج شرکت را به پرتفوی خود افزود. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در فروردین‌ماه امسال سهام شرکت‌های کف، سرمایه‌گذاری شاهد، پارسیان، داروسازی زهراوی و فولاد مبارکه را به پرتفوی خود اضافه کرد.

این شرکت همچین سهام سه شرکت صنعتی بهشهر، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری توس‌گستر را به مبلغ ۵۵۸میلیون ریال واگذار کرد که از این بابت ۱۴۹میلیون ریال زیان دید.

بنابراین گزارش بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های «وتوسم» در سهام شرکت‌های بورسی که در ابتدای این دوره یک‌ماهه معادل سه‌هزار و ۲۷۵میلیارد و ۷۱۰میلیون ریال بود در پایان دوره به دو هزار و ۸۵۲میلیارد و ۲۹۹ریال افزایش یافت.

همچنین ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها نیز از دو هزار و ۹۲۴میلیارد و ۶۷۵میلیون ریال در ابتدای دوره به دو هزار و ۸۵۲میلیارد و ۲۹۹میلیون ریال کاهش یافت.

بنابراین گزارش صورت پرتفوی شرکت در این دوره شامل ۲۰درصد سهام محصولات شیمیایی، ۱۵درصد سهام فرآورده‌های غذایی، ۱۳درصد سهام کانی غیرفلزی، ۱۰درصد سهام پیمانکاری صنعتی، ۹درصد سهام چندرشته‌ای صنعتی، ۸درصد سهام انبوه‌سازی املاک و مستغلات، ۶درصد سهام فرآورده‌های نفتی، ۵درصد سهام لاستیک و پلاستیک و ۱۴درصد سهام سایر گروه‌ها بود.