گروه بورس- کالسیمین سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 86 را با سرمایه 195میلیارد ریال مبلغ چهارهزار و 301ریال خالص پیش‌بینی کرد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران پیش‌بینی کرد، این شرکت در سال ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل از ۲درصد افزایش فروش، ۱۳درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش‌رفته، ۸درصد کاهش سود عملیاتی و ۱۷درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.
شرکت دلایل این تغییرات را تغییر در ترکیب تولید و فروش، کاهش نرخ فروش تمامی محصولات نسبت به سال 85 ، افزایش هزینه‌های دستمزد و سربار و کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های تابعه اعلام کرده است.
شرکت سیاست تقسیم سود سال مالی ۸۶ را اعلام نکرده است.
بنابراین گزارش، کالسیمین درسال 85 مبلغ 5هزار و 183ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳۰۴میلیارد و ۴۳۶میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۵۶۱ریال) معادل ۳۶درصد از کل سود خالص دوره است. همچنین در سال مالی قبل درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۴۳۷میلیارد و ۸۴۷میلیون ریال (به ازای هر سهم ۲۱۹۵ریال) معادل ۴۲درصد از سود خالص بوده است. شرکت در رابطه با مصوبه شماره ۱۲۳۳۸۶/ت/۳۶۴۹۱ه هیات وزیران مبنی بر افزایش تعرفه صادراتی اعلام کرده است، مصوبه مربوط به ضایعات فلزی یا شمش حاصل از آنها بوده که با توجه به عدم استفاده کارخانجات این شرکت از ضایعات برای تولید محصولات خود، تسری مصوبه به محصولات شرکت کاربردی ندارد. همچنین شرکت در این رابطه اضافه کرده است که تاثیر دادن آثار ناشی از اعمال عوارض صادراتی مذکور، نیازمند در نظر گرفتن فرصت مناسب است و بابت صادرات محصولات شرکت در سال ۸۵، با توجه به عدم درخواست پایانه گمرکی بندرعباس از محصولات صادراتی این شرکت، وجهی پرداخت و هزینه نشده است. ضمنا مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است با توجه به مطرح شدن عوارض یادشده از فروردین ماه ۱۳۸۶، صادرات محصولات شرکت تا زمان مشخص شدن موضوع، متوقف شده است.