گروه بورس- با اصلاح مصوبه دولت درباره اخذ عوارض۳۰ درصدی از صادرات ضایعات فلزی، تولیدکنندگان روی به حضور خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهند. مهندس مهدی جبل‌عاملی مدیرعامل شرکت کالسیمین با بیان این مطلب گفت: شرکت کالسیمین با تدابیر انجام شده تولید خود را بر اساس بودجه ارسالی به بورس انجام خواهد داد که این بودجه براساسLME ا ۳۲۰۰ دلار بسته شده و این در حالی است که هم‌اکنون با افزایش قیمت‌ها، قیمت جهانی روی LME به حدود ۴۱۰۰دلار رسیده است که این افزایش قیمت با توجه به پیش‌بینی روند رو به رشد قیمت‌های جهانی در سال ۲۰۰۷ به طور قطع در عملکرد مالی شرکت تعدیل مثبت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کالسیمین با اشاره به داشتن واحد هوی‌مدیا اظهار داشت: این واحد تولیدی قادر به تبدیل خاک معدنی با عیار پایین به کنسانتره بوده، ضمن آنکه کارکرد بخش تحقیقات شرکت در رابطه با راندمان نیز به نتایج مطلوبی دست یافته است. جبل عاملی افزود: شرکت کالسیمین با توجه به محل استقرار کارخانه در نزدیکی معدن انگوران مشکل حمل نداشته و با استفاده از نقاله‌های موجود قادر است با کمترین هزینه در حداقل زمان ممکن نسبت به حمل خاک به کارخانه اقدام کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ‌در زمینه لغو ۳۰درصد عوارض صادرات فلزی اقدامات لازم و موثری از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان صورت پذیرفته که لغو آن با توجه به اظهارنظر مسوولان و مقامات بلندپایه وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و معادن نتایج مثبت و موثری در پیش خواهد داشت.

جبل عاملی در خاتمه گفت:‌ در صورت تصویب سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه، سود قابل تقسیم به ازای هر سهم نزدیک به ۵۲۰۰ریال خواهد بود که این توفیق حاصل تلاش کلیه مدیران، کارکنان و کارگران زحمتکش شرکت است.