۱ - تایید وکالت‌نامه‌های خرید و فروش سهام:

برای خرید سهام نیاز به وجود وکالتنامه نیست. برای فروش سهام چنانچه سهامدار نتواند و یا نخواهد مستقیما برای فروش سهام اقدام کند با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی، اقدام به تنظیم وکالت به نام دیگری می‌کند. وکیل به دفتر امور حقوقی بورس مراجعه و مدارک لازم را ارائه می‌کند و در صورت تایید وکالتنامه می‌تواند به یکی از دفاتر کارگزاران بورس مراجعه کند و سهام را به فروش برساند. شرایط و چگونگی تایید وکالتنامه‌های نقل و انتقال سهام در محل سازمان موجود است. ۲ -تایید قیم‌نامه:

اشخاص زیر ۱۸سال تا رسیدن به سن قانونی، خود به تنهایی نمی‌توانند در بورس اوراق بهادار معامله کنند و معاملات توسط اولیای آنها انجام می‌شود. ولی قهری با ارائه مدارکی که نشان‌دهنده سمت او است و در صورتی که برای شخص، قیم تعیین شده باشد، قیم با ارائه قیم‌نامه تنظیمی در اداره سرپرستی دادگستری، می‌تواند برای فرد زیر ۱۸سال معامله کند. قیم‌نامه مانند وکالتنامه باید توسط امور حقوقی بورس تایید شود.

۳ - انسداد سهام مفقودی و سرقتی:

چنانچه ورقه سهام مفقود و یا سرقت شده باشد به یکی از دو روش زیر باید اقدام شود: اگر سهام سپرده نشده باشد (یعنی غیرقابل معامله از طریق سازمان باشد) و به گواهینامه‌های سپرده سازمان تبدیل نشده باشد، سهامدار باید بلافاصله جهت ابطال ورقه سهم مفقودی و صدور المثنی به شرکت مربوطه (شرکتی که سهام آن را دارد) مراجعه کند. اگر سهام سپرده شده باشد و گواهینامه سپرده مفقود و یا سرقت شده باشد، سهامدار باید بلافاصله با در دست داشتن اصل شناسنامه به دفتر حقوقی بورس مراجعه و اعلام مفقودی کند و سازمان جهت جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی آن اقدام به مسدود کردن کد سهامدار در سیستم معاملات بورس می‌کند تا یابنده و یا سارق نتواند سهام سهامدار را معامله کند.