گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته با ثبت افت ۱۹۹ واحدی یکی از سنگین‌ترین افت‌های خود در سال‌جاری را متحمل شد. در بازار دیروز شاخص تحت‌تاثیر سهام ملی مس روند رو به رشدی را در آغاز بازار شاهد بود. تشکیل صف خرید برای نماد ملی مس با تاثیر ۹۲/۹واحد باعث شد شاخص به‌رغم تاثیر منفی نمادهای فولاد مبارکه به میزان ۱۷/۱ واحد، بانک پارسیان به میزان یک واحد و سرمایه گذاری معادن و فلزات به میزان ۴۳/۰ واحد همچنین تداوم افت نماد سایپا به میزان ۸۶/۰ واحد شاخص در ساعت ۹ و ۴۲ دقیقه شاهد رشد ۸/۵ واحدی باشد. این رشد اما ناپایدار بود چراکه به‌رغم افزایش تاثیر ملی مس به ۵۲/۱۳ واحدبا افزایش تاثیر منفی نماد فولاد مبارکه به ۱۴/۳ و بانک پارسیان به ۲ واحد و سایپا به ۲۲/۱ واحد موجب شد شاخص با توجه به تاثیر منفی ۶۹/۲ واحدی بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری البرز در ساعت ۱۰ و ۵۳ دقیقه تنها ۱/۲ واحد رشد را شاهد باشد.

تداوم بازگشایی نمادها در بازار دیروز باعث افت شدید شاخص در ادامه بازار دیروز شد.

بازگشایی نماد باما با تاثیر منفی ۴۸/۲۹ واحد و سرمایه‌گذاری بهمن با تاثیر منفی ۶۲/۲ واحد موجب شد شاخص در ساعت ۱۱ و ۹ دقیقه به ۳۰واحد افت برسد.

این افت با بازگشایی نماد فرآوری مواد معدنی و انجام نخستین معامله آن در ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه به ۷/۵۱ واحد رسید.بازگشایی نماد ایران‌خودرو در ساعت پایانی معاملات سبب شد شاخص مجالی برای جبران افت‌های خود نداشته و با تاثیر ۱۱۵ واحدی این نماد به همراه تاثیرات منفی ۱/۳ واحدی بازگشایی نماد ماشین‌سازی اراک، ۸۹/۵ واحدی کاشی الوند و تاثیر منفی ۳/۷ واحدی بازگشایی نمادهای سیمان صوفیان، پشم شیشه ایران، سیمان کارون، سیمان داراب، خاک چینی ایران و شیشه قزوین شاخص در نهایت به میزان ۱۹۹ واحد در بازار دیروز افت کند و باعث شد با این میزان افت شاخص دیروز یکی از سنگین‌ترین افت‌ها را در بازار دیروز تجربه کند.