گروه بورس- درآمد هر سهم شرکت کاشی پارس برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۸۶ با سرمایه ۸۷میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال مبلغ ۱۵۳ ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است. به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت برای اولین بار است که درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را اعلام می‌کند. همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل از فروش با ۴۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با ۶۳درصد افزایش، سود عملیاتی با ۲۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات با ۳۱درصد کاهش مواجه

شده است.

«کپارس» دلایل این تغییرات را عمدتا افزایش مقدار تولید و فروش به دلیل بهره‌برداری از طرح توسعه کاشی گرانیتی، افزایش بهای تمام شده ناشی از استهلاک ماشین‌آلات، طرح توسعه کاشی گرانیتی و افزایش هزینه‌های مالی اعلام کرده است. براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره شرکت کاشی پارس در نظر دارد ۱۰درصد سود قابل تخصیص را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

همچنین هیات‌مدیره این شرکت برنامه افزایش سرمایه به میزان ۲۵درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد. «کپارس» اعلام کرده است طرح توسعه کاشی کف و طرح توسعه کاشی گرانیتی به ترتیب با سرمایه‌گذاری ۴۷میلیارد و ۹۹۷میلیون ریال و ۱۲۳میلیارد و ۵۷۲میلیون ریال از ۴فروردین ماه ۸۶ به بهره‌برداری رسیده است.