گروه بورس- سود پس از کسر مالیات شرکت مهندسی نصیر ماشین برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۵ معادل ۸۹درصد محقق شد. به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، درآمد هرسهم «خنصیر» برای سال مالی مزبور با سرمایه ۲۰میلیارد ریال مبلغ ۴۱۱ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی ۸۵ را با سرمایه ۱۰میلیارد ریال در اردیبهشت‌ و تیرماه سال ۸۵ مبلغ ۶۰۵ریال و با سرمایه ۲۰میلیارد ریال در آذر و دی‌ماه همان سال مبلغ ۳۸۶ریال اعلام کرده بود.

دلایل این تعدیل را کاهش بهای تمام شده به دلیل کاهش دستمزد با توجه به افزایش بهره‌وری، افزایش خالص درآمد‌های عملیاتی به دلیل در نظر گرفتن ذخیره کاهش ارزش موجودی کالای در جریان ساخت و کاهش خالص درآمد متفرقه به دلیل ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در شرکت امین آسایش اعلام کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره شرکت مهندسی نصیر ماشین در نظر دارد مبلغ ۲۰۰ریال به ازای هرسهم از سود خالص سال مالی ۸۵ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد نماید. شایان ذکر است که شرکت در اطلاعات مورخ ۱۷ تیرماه ۸۵ اعلام نموده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۵۰۰ریال (با سرمایه ۱۰۰۰۰میلیون ریال) به ازای هرسهم از سود خالص سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.