گروه بورس- کارخانجات سیمان صوفیان مبلغ و محل افزایش سرمایه در نظر گرفته شده شرکت را تغییر داد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «سصوفی» برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۲۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۳۵۰میلیارد ریال، معادل ۴۰درصد از محل سود انباشته را در دستور کار دارد.
شرکت قبلا برنامه افزایش سرمایه را از مبلغ 250میلیارد ریال به مبلغ 400میلیارد ریال معادل 60درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اعلام کرده بود.
کارخانجات سیمان صوفیان درآمد هر سهم امسال را با ۲۵۰میلیارد‌ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۸۱ریال پیش‌بینی کرده است که در مقایسه با سال مالی قبل ۴۲درصد کاهش نشان می‌دهد.
پیش‌بینی عملکرد سیمان صوفیان برای سال مالی 86 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 10درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته یک درصد کاهش و سود عملیاتی 23درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت دلایل تغییرات را کاهش مقدار تولید و فروش ناشی از توقف خط ۳ تولید به مدت ۲۱۰ روز جهت نصب ماشین‌آلات طرح توسعه و افزایش ظرفیت، عدم‌افزایش نرخ فروش، کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و کاهش مالیات اعلام کرده است.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سال مالی 1385 به مبلغ 84470میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 338ریال و معادل 29درصد کل مبلغ پیش‌بینی سود سال مالی 1385) عمدتا شامل مبلغ 70405میلیون ریال سود حاصل از فروش سهام و مبلغ 12769میلیون‌ریال سود سهام بود.
مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی ۳ و ۴ کارخانه را (که مجموع ظرفیت تولید شرکت را از ۴۶۰۰ به ۷۰۰۰تن کلینکر در روز می‌رساند) در دست اقدام دارد.
کل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح حدود 1364میلیارد‌ریال پیش‌بینی شده که تاکنون مبلغ 757میلیارد ریال در این رابطه سرمایه‌گذاری شده و برآورد می‌‌شود طرح در نیمه دوم سال 86 به بهره‌برداری برسد.شرکت قبلا طی اطلاعات ارسالی مورخ
۵ اسفند ۸۵ کل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت اجرای طرح را به ترتیب مبلغ ۹۹۲میلیارد ریال و مبلغ ۱۱۳۱میلیارد ریال و زمان بهره‌برداری را نیمه اول سال ۸۶ اعلام کرده بود. هیات‌مدیره در نظر دارد ۹۰درصد سود خالص سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.