گروه بورس- سیمان بجنورد ۱۳۲ریال سود به ازای هر سهم خود در دوره ۵ ماه منتهی به پایان اسفند‌ماه ۸۵ محقق کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت کل پیش‌بینی سود خود را برای این دوره پوشش داد.

شرکت سیاست تقسیم سود خود را اعلام نکرده، اما طی اطلاعات ارسالی ۲۲ فروردین‌ماه ۸۶ اعلام کرده بود که هیات مدیره در نظر دارد، برای دوره مالی ۵ ماه منتهی به پایان اسفند‌ماه سال ۸۵ مبلغ ۱۷میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال که به ازای هر سهم مبلغ ۹۰ریال است را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت اعلام کرده که برنامه افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

شرکت اعلام کرده که طرح‌های توسعه و ایجاد خط تولید جدید به ظرفیت تولیدی سه‌هزار و ۳۰۰ تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در سال ۱۳۸۶) و همچنین افزایش ظرفیت کارخانه از دوهزار به دوهزار و ۸۰۰ تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در سال ۱۳۸۷) به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبالغ ۱۱۰۲ و ۸۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون به ترتیب حدود مبلغ ۷۹۵میلیارد‌ریال و مبلغ ۶۶۴میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت در اطلاعات ارسالی ۲۱ مردادماه ۸۵ تاریخ بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت را سال ۱۳۸۵ اعلام کرده بود که دلایل تغییر آن به سال ۱۳۸۷ را سیاست هیات‌مدیره مبنی بر اولویت بهره‌برداری از طرح توسعه سه‌هزار و ۳۰۰تنی و موکول شدن انجام طرح افزایش به بعد از راه‌اندازی خط جدید سه‌هزار و ۳۰۰ تنی اعلام کرده است. ضمنا شرکت در تاریخ ۲۹ آذرماه ۸۴ سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت ایجاد خط تولید سه‌هزار و ۳۰۰ تن کلینکر در روز را مبلغ ۹۱۸میلیارد ریال اعلام کرده بود.