گروه بورس - درآمد هر سهم شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال برای سال‌مالی منتهی به 29 اسفند 86 با سرمایه 12میلیارد و 500میلیون ریال مبلغ یک هزار و 474ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.

به گزارش سازمان بورس اوراق ‌بهادار تهران، «زمگسا» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی مزبور را در اردیبهشت، تیر و مهرماه سال ۸۵ مبلغ یک هزار و ۴۳ریال و در دی‌ماه همان سال مبلغ یک هزار و ۷۶ریال اعلام کرده بود که این شرکت دلایل تعدیل را افزایش نرخ فروش شیر و افزایش درآمدهای عملیاتی بابت دریافت غرامت وام‌های تلف شده از بیمه اعلام کرده است.
بنابراین گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی مزبور در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل فروش با 19درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته با 19درصد افزایش، سود عملیاتی با 19درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات با 17درصد افزایش مواجه شده است.
شرکت مگسال طرح افزایش ظرفیت دامداری (ساختمان و تاسیسات) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۸میلیارد و ۳۳۵میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ ۴۴۳۲میلیون ریال (با ۵۳درصد پیشرفت کار)، طرح افزایش ظرفیت دامداری (۳۵۲راس) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۶۴۶۶میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ ۶۶۶۷میلیون ریال (با ۴۰درصد پیشرفت کار)، طرح سیستم آبیاری بارانی با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ ۲۰۰میلیون ریال (۶درصد تکمیل) و احداث گاوداری فاز۲ با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۲۱میلیارد ریال (با ۰درصد پیشرفت کار) را در دست اجرا دارد. بودجه مصوب سرمایه‌گذاری در طرح‌های یاد شده برای سال ۸۶ مبلغ ۴۶۳۷۸میلیون ریال می‌باشد.
مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد پس از طی مراحل قانونی نسبت به اجرای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 12500میلیون ریال به مبلغ 20میلیارد ریال از محل اندوخته طرح و توسعه اقدام کند.
براساس اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۳میلیارد ریال (معادل ۱۰۴۰ریال به ازای هر سهم) از سود خالص سال مالی ۸۶، را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد نماید.