گروه بورس- پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش امسال تکنوتار در مقایسه با سال مالی قبل ۷۵درصد افزایش دارد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، تکنوتار پیش‌بینی کرد تا پایان امسال مبلغ ۷۹میلیارد و ۷۱۷میلیون ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کند.

همچنین مهندسی تکنوتار درآمد هرسهم امسال را با ۳۳میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۶۶ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «تکنو» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۶۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۹۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵۳درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات مذکور را، افزایش فروش عمدتا ناشی از افزایش مقدار فروش تلمبه و افزایش نرخ و مقدار فروش جایگاه سیار و تغییر ترکیب فروش تلمبه‌ها، افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش حجم فروش، افزایش خالص درآمد‌ها (هزینه‌ها)ی عملیاتی ناشی از افزایش هزینه‌ها به دلیل افزایش نرخ تورم و عدم وجود درآمد‌های عملیاتی درسال مالی ۸۶، افزایش هزینه‌های مالی به جهت افزایش حد اعتباری شرکت به میزان ۶۰درصد نسبت به سال قبل، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌‌پذیر تکتار ناشی از افزایش حجم فعالیت شرکت مذکور،‌ افزایش درآمد‌های متفرقه ناشی از افزایش سپرده‌های بانکی و نهایتا افزایش مالیات با توجه به پایان معافیت مالیاتی در سال ۸۵ اعلام کرده است.

هیات مدیره در نظر دارد ۵۰درصد سود پیش‌بینی شده سال مالی ۸۵ را (مبلغ ۷۱۶۴میلیون ریال به ازای هر سهم مبلغ ۲۱۷ریال) و همچنین ۵۰درصد از سود پیش‌بینی شده سال مالی ۸۶ (به مبلغ ۱۰میلیارد و ۹۸۶میلیون ریال و به ازای هر سهم مبلغ ۳۳۳ریال) جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت اعلام کرده است که در مناقصه، تولید ۵ دستگاه جایگاه سوخت‌رسان هواپیما و ۱۰۰۰ دستگاه دیسپنسر گازی شرکت کرده است که آثار قراردادهای مذکور در پیش‌بینی لحاظ نشده است. لازم به ذکر است که شرکت اعلام کرده است، در صورت برنده شدن در مناقصه، حدود ۳۰۰ریال به پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ اضافه خواهد شد.