سنا- شرکت سیمان تهران همچنان به فعالیت خود در تالار اصلی بورس اوراق بهادار تهران ادامه خواهد داد. به گزارش سنا، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با توجه به ویژگی‌ها و معیارهای مختلف ۴۶شرکت را از تابلوی اصلی به فرعی منتقل کرد که سیمان تهران یکی از این شرکت‌ها بود.

بر اساس این گزارش، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با در اختیار داشتن ۷/۵۰ سهامدار عمده این شرکت است که در صورت دولتی تلقی شدن آن، شرکت سیمان تهران برخی از امتیازات و شرایط لازم را برای حضور در تابلوی اصلی از دست می‌داد. اما از آن جا که بنیاد مستضعفان یک نهاد غیر دولتی است، با بررسی مجدد موضوع، سیمان تهران بار دیگر به تابلوی اصلی بازگشت و فعالیت خود را در این تابلو ادامه خواهد داد.

شرکت سیمان تهران با نماد «ستران» درآمد هر سهم خود در سال مالی ۱۳۸۶ را با سرمایه ۹۰۲میلیارد و ۳۴۳‌میلیون و ۷۵۰هزار ریال، ۷۵۲ریال به طور خالص پیش‌بینی کرده است.

در مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۱۳۸۶ با سال مالی قبل، فروش ۲۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۵درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت علت تغییرات را افزایش مقدار تولید و فروش ناشی از راه‌اندازی واحد جدید سه‌هزار و ۴۰۰تنی، عدم افزایش نرخ فروش، افزایش هزینه‌های مالی ناشی از تسهیلات دریافتی به منظور راه‌اندازی واحد جدید و کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ناشی از تغییرات سود سهام شرکت‌های تابعه با توجه به عدم افزایش نرخ فروش سیمان اعلام کرده است.