گروه بورس- سیمان شمال 5هزار و 631ریال سود به ازای هر سهم خود در سال 85 محقق کرد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران این شرکت توانست درسال۸۵ کل پیش‌بینی سود خود را پوشش دهد.
شرکت اعلام کرده که طرح افزایش ظرفیت سیمان خاکستری از دو هزار و 200 تن به چهار هزار تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر 799 میلیارد و 646میلیون ریال در دست اجرا دارد.
با توجه به اینکه این پروژه ۷۸درصد پیشرفت داشته، برآورد می‌شود در دی‌ماه ۸۶ پس از ۵ ماه توقف ناشی از اجرای طرح به بهره‌برداری رسیده و اثرات سودآوری آن بر درآمد هر سهم مبلغ ۸۰۰ریال باشد.
سیمان مازندران طی اطلاعات اول اسفندماه 84 تاریخ بهره‌برداری از این طرح را اواسط سال 85 و برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح را مبلغ 613میلیارد و 646میلیون ریال اعلام کرده بود.
این شرکت همچنین اثرات سودآوری این طرح بر درآمد هر سهم را در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه سال ۸۵ مبلغ ۴۰۰ریال اعلام کرده بود.
شرکت سیاست تقسیم سود را اعلام نکرده است، لیکن طی اطلاعات ارسالی 29بهمن‌ماه 85، اعلام کرده بود، به‌رغم افزایش سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 85 به علت فروش سهام سیمان ساوه، با توجه به غیرعملیاتی بودن درآمد کسب شده، هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی 85، مبلغ 800ریال به ازای هر سهم برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت قبلا در تاریخ‌های ۲۴ خردادماه ۸۵ و ۱۴ مردادماه ۸۵ سیاست تقسیم سود را به ترتیب ۹۷۵ریال و ۸۰۰ریال به ازای هر سهم اعلام کرده بود.
بنابراین گزارش، براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده 3 خردادماه 85 سرمایه شرکت از مبلغ 91میلیارد و 886میلیون ریال به مبلغ 183میلیارد و 772میلیون ریال معادل 100درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است.
شرکت اعلام کرده که در سال ۸۶ نیز برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۱۸۳میلیارد و ۷۷۲میلیون ریال به مبلغ ۲۷۵میلیارد و ۶۵۹میلیون ریال معادل ۵۰درصد را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.