رضا معظمی

گروه بورس- شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته روند متعادل اما کم توانی را داشت که این امر سبب شد تا شاخص بیش از ۳۶/۳واحد جلوتر نرود. در معاملات دیروز شاخص آغازی ضعیف داشت، معامله یک‌میلیون سهام سایپا در درصد منفی موجب شد تا شاخص منفی ۹۱/۱واحد افت را از این ناحیه متحمل شود. افتی که به مدد عرضه سهام بانک کارآفرین و معامله این نماد در درصد مثبت و عرضه سهام رایان سایپا جبران شده و شاخص در ساعت ۹و ۴۹دقیقه ۶۸/۰واحد رشد یافت.

در ساعت ۹ و ۴۲دقیقه نماد بانک اقتصاد نوین جابه‌جایی ۳بلوک سهام مجموعا ۲۱میلیون سهم را در نرخ ۲هزار و ۹۰۰ریال شاهد بود.

در ساعت ۹و ۵۷دقیقه نماد پتروشیمی اراک جابه‌جایی یک بلوک ۴۸/۲میلیون سهمی را در نرخ ۷هزار و ۹۱۳ریال شاهد بود. ۲دقیقه بعد نماد سرمایه‌گذاری رنا جابه‌جایی سه بلوک به ترتیب ۶/۵میلیون، ۷۰۰هزار و ۵۸۶هزار سهمی را در نرخ یک‌هزارو ۶۲۹ریال شاهد بود.

بازگشایی نماد پارس دارو و تاثیر مثبت ۴۹/۲واحدی این نماد سبب شد شاخص به‌رغم تاثیر منفی ۴۲/۰واحدی معاملات ضعیف پتروشیمی آبادان و جمع‌آوری صف فروش این شرکت در ساعت ۱۰و۵۸دقیقه ۵۱۷/۳واحد رشد را تجربه کند.

در ساعت ۱۲، عرضه ۲۰۶هزار سهم ملی مس تاثیر ۵۷/۰واحدی این نماد را بر شاخص به همراه آورد و موجب شد شاخص به ۴۴/۳واحد رشد برسد. این رشد با معامله ۶۰۹هزار سهم صندوق بازنشستگی در درصد منفی و تاثیر منفی ۷/۰واحدی این نماد شاخص در پایان معاملات دیروز به ۳۶/۳واحد رشد بسنده کرد.