گروه بورس: هیات مدیره شرکت صنایع ریخته‌گری ایران در نظر دارد 80درصد از سود قابل تخصیص امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «خریخت» درآمد هر سهم امسال را با 10میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 427ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد ریخته‌گری ایران برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییر را افزایش مقدار تولید و فروش، افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش حقوق و دستمزد و مواد اولیه، افزایش خالص درآ‌مد (هزینه) عملیاتی ناشی از افزایش هزینه توزیع و فروش به خصوص هزینه حمل و کاهش هزینه مالی به دلیل به روزرسانی پرداخت اقساط و عدم پرداخت هزینه‌های جریمه دیرکرد عنوان کرده است.شرکت جزئیات درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۶ (به ازای هر سهم مبلغ ۳۰۰ریال و معادل ۲۱درصد از کل سود) را اعلام نکرده و عنوان کرده است که بیش از ۹۰درصد خالص درآمد (هزینه) متفرقه (به ازای هر سهم ۳۶۴ریال و معادل ۲۶درصد از کل سود) بابت فروش دارایی‌های ثابت و ضایعات است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 85 را در آبان ماه 85 مبلغ 1737ریال اعلام کرده بود. همچنین در اردیبهشت‌ ماه درآمد هر سهم را 1225ریال اعلام کرد که دلایل تغییر را کاهش مقدار و مبلغ فروش، کاهش هزینه‌های مالی به دلیل عدم استفاده از تسهیلات بانکی و افزایش خالص درآمد متفرقه به دلیل واگذاری مجتمع مسکونی به پرسنل عنوان کرده است.