گروه بورس - شرکت البرز دارو پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۵ را محقق کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «دالبر» تمام پیش‌بینی‌های سال ۸۵ را با ۱۰۰درصد پوشش به تحقق رساند.

این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۵ را با سرمایه ۱۶میلیارد ریال مبلغ یک هزار و ۹۷۶ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که «دالبر» سیاست تقسیم سود سال مالی مزبور را ارائه نکرده است.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۵ را در دی ماه سال ۸۴ مبلغ یک هزار و ۷۲۹ ریال، در خرداد و تیر ماه سال ۸۵ ، مبلغ یک هزار و ۸۷۴ ریال و در دی ماه ۸۵‌، مبلغ یک هزار و ۸۸۶ ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش نرخ و مقدار فروش محصولات، کاهش سقف تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی، افزایش هزینه‌های توزیع و فروش و احتساب ذخیره برای مطالبات مشکوک‌الوصول اعلام کرده است.

هیات‌مدیره تصمیم دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۱۶میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۶میلیارد ریال (معادل‌۵/۶۶۲درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.شرکت اعلام کرده است طرح‌های احداث ساختمان جدید آمپول سازی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵میلیارد ریال و خرید و نصب ماشین‌آلات سرنگ پرکنی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۷میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون به ترتیب مبلغ ۴میلیارد ریال و ۶۰۰میلیون ریال است و طرح آمپول‌سازی ۲۷درصد پیشرفت کار داشته و برخی از ماشین‌آلات طرح سرنگ‌پرکنی در مرحله گشایش اعتبار بوده و ۴درصد پیشرفت کار دارد و زمان بهره‌برداری طرح‌ها آخر سال ۱۳۸۶ اعلام شده است. شرکت در تاریخ ۱۹/۴/۸۵ برآورد هزینه سرمایه‌گذاری طرح‌های احداث ساختمان جدید آمپول سازی و خرید و نصب ماشین‌آلات سرنگ‌پرکنی را به ترتیب ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و ۶میلیارد ریال اعلام کرده بود. پیش‌بینی عملکرد «دالبر» برای سال مالی منتهی به سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۲۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۷درصد افزایش نشان می‌دهد.