رضا معظمی

گروه بورس- شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته شاهد رشد ۵/۹ واحدی بود. در بازار دیروز شاخص آغازی مثبت داشت. تشکیل صف خرید برای دو نماد بانک کارآفرین و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات موجب شد تا این دو نماد مجموعا ۷۵/۳ واحد تاثیر مثبت را برای شاخص به ارمغان بیاورند. در کنار این تاثیر مثبت، تاثیر مثبت ۷۸/۱ واحدی نماد چادرملو موجب شد تا به‌رغم تاثیر منفی ۹۱/۱ واحدی خرید یک‌میلیون سهم توسط بازارگردان سهام سایپا، شاخص در ساعت

۹ و۳۴دقیقه معادل ۴۵/۴ واحد رشد را تجربه کند.در ساعت ۹و۱۹ دقیقه نماد سیمان تهران شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۴۲میلیون سهمی در نرخ ۴هزار و ۹۹۷ریال بود.

در ساعت ۱۰و۴۸دقیقه نماد معدنی املاح جابه جایی یک بلوک ۳۰۰هزار سهمی را در نرخ ۷هزار و ۳۰۰ریال شاهد بود: با افزایش بهای سهام فولاد مبارکه و همچنین افزایش تاثیر نماد چادرملو به ۴۳/۲واحد، شاخص در ساعت ۱۰و۵۴دقیقه به ۸۳/۶ واحد رشد رسید.این رشد در ساعت بعدی معاملات با تقویت ۱/۱ واحدی از محل نماد بانک پارسیان که از ابتدای معاملات دیروز با صف خرید مواجه بود، سبب شد تا شاخص در ساعت ۱۱و ۵۳دقیقه به ۰۴/۸ واحد رشد برسد.این رشد با توجه به تشکیل صف خرید برای نوسازی و ساختمان تهران و افزایش تاثیر مثبت نماد چادرملو به ۴۲/۴ واحد در نهایت به ۵۶/۹ واحد رشد رسید که این رشد با توجه به رشد شاخص در روز گذشته نویددهنده‌ هفته‌ای مناسب در اردیبهشت‌ماه است.