گروه بورس- تولید مواد اولیه داروپخش پیش‌بینی کرد تا پایان امسال مبلغ 301میلیارد و 155میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کند.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، پیش‌بینی فروش امسال «دتماد» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل ۱۰درصد کاهش دارد.
تولید مواد اولیه داروپخش درآمد هر سهم امسال را با 30میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 4هزار و 912ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد مواد اولیه داروپخش برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۱درصد کاهش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات یک‌درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت دلایل تغییرات را عمدتا تغییر ترکیب تولید و فروش و انتقال برخی از محصولات به شرکت برهان دارو و جایگزینی برخی از محصولات جدید با حاشیه سود بالا، ایجاد درآمد حاصل از خدمات، افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و افزایش سود حاصل از خرید اوراق مشارکت و سود سپرده بانکی عنوان کرده است.
شرکت اعلام کرده است که براساس مجوز وزارت صنایع، طرح تولید ۷ نوع محصول جدید را در دست اجرا دارد که سرمایه‌گذاری مورد نیاز آن مبلغ ۱۲میلیارد ریال (مخارج انجام شده تاکنون مبلغ ۱۲میلیارد ریال و ۹۰درصد پیشرفت کار داشته است) بوده که چهار محصول به بهره‌برداری رسیده و باقی نیز در سال ۸۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ 150میلیون ریال (5هزار ریال خالص برای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۳۰میلیارد ریال به مبلغ ۶۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل اندوخته طرح و توسعه (مبلغ ۱۲میلیارد ریال) و مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران (مبلغ ۱۸میلیارد ریال) افزایش دهد، جهت مزید استحضار شرکت در تاریخ ۱۴/۵/۸۵ مبلغ افزایش سرمایه را ۴۲میلیارد ریال اعلام کرده بود.