گفته‌های بازار: برخی اخبار از واگذاری دوباره معدن انگوران از اردیبهشت ماه سال جاری به شرکت توسعه معادن روی حکایت دارد.ضمن این که شرکت مزبور می‌تواند با معادن کشف شده توسط خود در سال ۸۵ که عیار آنها بین ۸ تا ۱۴درصد است، نیاز خاک گروه را تا ۲ سال تامین کند. شنیده‌های ما: در تماس ما با شرکت توسعه معادن روی چنین اخباری تائید نشد.

ماجرای EPS کالسیمین

گفته‌های بازار: درباره شرکت کالسیمین گفته می‌شود که با توجه به مشخص نبودن نرخ خاک در سال ۸۶، اعلام EPS شرکت در سال‌جاری به تاخیر افتاده است، این در حالی است که سهامداران در انتظار اعلام EPS ه۴ هزار و ۱۵۰ریالی از سوی شرکت هستند.ضمن اینکه طرح تولید نیکل شرکت در سال ۸۶ عملیاتی خواهد شد.

شنیده‌های ما: کارشناسان معتقدند شرکت کالسیمین برای تامین خاک، مشکلی ندارد و عدم اعلام EPS جدید و به تعویق افتادن مجمع به دلیل نامشخص بودن برنامه‌های اقتصادی و بین‌المللی منطقه است. از سوی دیگر اعلام EPSم ۴۱۵۰ریالی از سوی کالسیمین و آغاز به کار طرح تولید نیکل در این شرکت دور از ذهن نیست.

قیمت «شخارک» و سقوط نرخ متانول

گفته‌های بازار: با توجه به سقوط قیمت‌های متانول در محدوده ۳۰۰دلار و بودجه‌بندی فروش شرکت پتروشیمی خارک در قیمت‌های ۴۰۰دلار، کاهش ۲۰درصدی قیمت سهم مورد انتظار است.

شنیده‌های ما: شنیده‌ها از سوی شرکت حاکی از آن است که یکی از موارد کاهش قیمت سهم به دلیل کاهش قیمت جهانی متانول است. همچنین با توجه به شرایط بازار و جو حاکم بر آن، نوسان قیمت «شخارک» متناسب با همان وضعیت است.

EPS «دپارس» در سال جدید

گفته‌های بازار: همزمان با توقف نماد معاملاتی پارس‌دارو، شایع شده که نماد شرکت مزبور به منظور اعلام EPS سال ۸۶ شرکت که رقمی بالغ‌بر ۲هزار ریال است، بسته شده است.در ظاهر EPS هزار و ۶۴۰ریالی سال ۸۵ شرکت نیز با تعدیل مثبت مواجه است.

شنیده‌های ما: از شرکت خبر می‌رسد که دلیل توقف نماد معاملاتی، تعدیل بودجه سال ۸۶ است، اما میزان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۶ هنوز نهایی نشده است.احتمال تعدیل EPS شرکت در سال ۸۵ نیز بسیار زیاد است.مجمع شرکت هم احتمالا اواخر خرداد یا تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.